Letní banánové variace

Banán, to je moje každodenní svačina. Asi mi chybí železo nebo draslík, prý si o to tělo řekne. A banán, to je úžasná zásobárna všech možných vitamínů.

Banán obsahuje vitamíny skupiny B, vitamin C, D a E, ale také beta karoten, vápník, měď nebo zinek, prostě samé důležité látky.

Zatímco já si pochutnávám na syrovém banánu bez nějakých dalších doplňků, jiní lidé už vyzkoušeli mnoho kombinací s dalšími zdravými potravinami a účinek tak znásobili. Takže jsem vyzkoušela totéž – banánu totiž sluší sladká chuť, ale také oříšky a další ovoce.

1 banán

bílý jogurt

drcené oříšky (vlašské, pekanové, lískové)

med

javorový sirup

borůvky

třešně

kousky ananasu

strouhaný kokos

zmrzlina (vanilková, smetanová)

müsli

Jednou z možností, jak si hned ráno dodat sílu a energii, je banán přelitý bílým jogurtem, posypaný borůvkami a posypaný oříšky podle vaší chuti. Místo oříšků můžete použít pečené müsli, a protože je sladké, tak ubrat na medu. Snídaně jako malovaná a skutečně zdravá.

Jiná možnost je přidat k banánu kopeček vanilkové zmrzliny, polité javorovým sirupem a k tomu hromádku vypeckovaných třešní.

Máte-li v oblibě exotické chutě, k banánu přidejte kousky ananasu, trochu strouhaného kokosu a znovu jogurt nebo zmrzlinu. Energie a osvěžení z takové svačiny vydrží celé hodiny.

Související

  • Kynutý ovocný koláč

    Většinu těchto letních dnů zpracovávám nějaké ovoce a určitě nejsem sama. Vlastně se na výrobu všelijakých džemů, ovocných knedlíků a pečení buchet vždycky těším.

  • Borůvkový tvaroh

    Jestli máme právě teď sezónu nějakého ovoce, jsou to borůvky. Už se modrají v lesích, každá vycházka může být korunována sesbíráním hrstí těchto drobných plodů.

  • Jahodové nanuky s kefírem

    Když je hodně jahod, pouštíme se obvykle do koláčů, knedlíků a já i do výroby mnoha kilogramů džemů.