Rychlá brokolicová omáčka
Jsem milovníkem rychlých receptů jen z několika ingrediencí, které ale po krátkém vaření chutnají nezapomenutelně. A přesně taková je brokolicová omáčka, která se hodí k těstovinám, ale můžeme ji přidat k pečenému masu s brambory nebo rýží.
Omáčka ze zeleniny se hodí ke všemu a navíc je zdravá, takže ji ocení i vyznavači zdravého vaření, třeba k zeleninovým nebo luštěninovým placičkám.
- 1 brokolice (500 g)
- 100 g kešu ořechů
- stroužek česneku
- hrst čerstvé bazalky (2 lžíce sušené)
- 2 lžičky octa
- sůl, pepř
Vezmeme hlávku brokolice a deset deka nepražených nesolených kešu ořechů a společně uvaříme ve vodě, kterou lehce osolíme. Když změknou, což trvá jen pár minut, vyndáme děrovaným sítem ven, přendáme do vyššího hrnce a přilijeme trochu vody, ve které se vařily.
Připravíme si hrst čerstvé bazalky – už se dá koupit, ale pokud nemáme, stačí i lžíce až dvě bazalky sušené. Prolisujeme stroužek česneku, sůl a pepř a dochutíme dvěma lžičkami octa. Lepší je vzít ocet jablečný, vinný nebo ume ocet.
Je hotovo, teď už jen rozmixujeme tyčovým mixérem, a pokud je omáčka moc hustá, můžeme znovu naředit vodou z vařené brokolice. Nakonec ještě provaříme a můžeme podávat.
Související
-
Brokolicový krém s parmezánem
Jednoduchá brokolicová polévka z několika základních ingrediencí se dá lehce vylepšit o nádech Itálie.
-
Penne s brokolicí
V některých dětských filmech si poslední dobou dospělí tvůrci dělají legraci z brokolice a z toho, jak dětem nechutná. Proč, to se mě neptejte, u nás doma je brokol...
-
Kuře stir-fry s brokolicí a kešu ořechy
Způsob vaření, kterému se říká stir-fry, používají prakticky v každé čínské či vietnamské restauraci, kam si kožná občas také zajdete pro jídlo.
Nejnovější recepty
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Kdo jste vy? Klára, nebo učitel?
Tereza Kostková, moderátorka ČRo Dvojka
Jak Klára obrátila všechno vzhůru nohama
Knížka režiséra a herce Jakuba Nvoty v překladu Terezy Kostkové předkládá malým i velkým čtenářům dialogy malé Kláry a učitele o světě, který se dá vnímat docela jinak, než jak se píše v učebnicích.