Hrachová směs do placek

Žlutý hrách známe všichni ze školní hrachovky – ať ve verzi polévka nebo kaše. Tahle luštěnina je velmi zdravá a má výraznou chuť.

Když ji smícháme s vhodnými ingrediencemi, získáme bezmasou směs do chlebových pšeničných placek.

200 g předvařeného hrachu

1 cibuli

lžíci oleje

1 červenou kapii

1 lžičku koření „uzená paprika“

sůl, bílý pepř

balzamico nebo sójovou omáčku

Potřebujeme k tomu 20 deka předvařeného žlutého hrachu. Namočíme jej přes noc a uvaříme hned ráno. K obědu na oleji osmahneme na kostičky nakrájenou větší cibuli, k ní po chvíli přidáme červenou papriku nebo kapii, a když obě zeleniny změknou, zasypeme je velmi chutným kořením zvaným uzená paprika – jestli neznáte, doporučuji si ji pořídit, protože některým jídlům dodá naprosto nový rozměr. Do pánve přidáme uvařený hrách a trochu vody, promícháme a dovaříme zcela do měkka.

A teď záleží na vás – pokud dáváte přednost kyselejší chuti, kápněte do směsi balsamiko nebo jablečný ocet. Pokud chcete raději asijskou chuť, přidejte sójovou omáčku. Hotovou ještě teplou směs balíme do čerstvých měkkých tortil, ale sluší jí to i na talíři vedle kopečku rýže.