Domácí müsli

Mandle

Ráno máme rádi sladké snídaně. Aby byly zdravé, neměly by být sladké moc a měly by obsahovat důležité bílkoviny.

Co se cukrů týká, tak jen cukry užitečné, které nám dodají hodně energie na dlouho dobu – jako jsou třeba v medu, oříškách, obilovinách nebo suchých plodech.

Radu, jak si vyrobit müsli doma, abychom se vyhnuli nadměrnému množství cukrů, má lektorka ajurvédy Iva Georgievová.

hrst loupaných mandlí

150 g ovesných vloček

lžíce medu

150 g bílého jogurtu

„Já doporučuju oloupat a nasekat mandle a dát je nasucho pražit a přidat potom ovesné vločky s klíčky, to je důležité a pomalinku nasucho restovat. Pokud nechceme přidávat cukr, je to všechno. Kdo chce sladit, může použít med, já dávám domácí med ráda,“ říká Iva Georgievová.

Jednoduchou kombinaci mandlí, vloček a medu můžeme doplnit hrstí rozinek nebo na kousky nakrájeného čerstvého ovoce.

Teď to budeme mít snadné, dozrávají jablka, hrušky, k mání jsou broskve, švestky, a ve všem je spousta přírodního cukru. Směs dobře promícháme s kvalitním tučným bílým jogurtem a o vydatnou snídani máme postaráno.