Zdravá snídaně - müsli s ovocem

To nejlepší, co si můžete dát ke snídani, je spousta vlákniny. Najdeme ji v ovoci, celozrnných potravinách, třeba v müsli, v ovesných, žitných nebo pohankových vločkách.

Ráno si také můžeme dovolit cukr, i když mám spíš na mysli ten přírodní, který v sobě mají právě touto dobou dozrávající druhy ovoce.

Hrnek ostružin, borůvek nebo jahod

Hrnek vloček – ovesné, žitné, pohankové

100 ml mléka

Oříšky a semínka dle chuti

Stévie, agávový sirup nebo třtinový cukr

Zakysaná smetana

U nás na zahrádce najdeme spoustu ostružin, dají se sehnat borůvky a k nim přihodit třeba ze začátku léta zmrazené jahody, které necháme povolit.

Ovoce smícháme dohromady v pěknou barevnou směs. Mezitím si v mléce povaříme vločky a dosladíme je nejraději nějakým přírodním sladidlem – dobrý je k tomu agávový sirup, stévie, nebo i tmavý třtinový cukr. Promícháme se semínky nebo oříšky, případně s obojím. Velmi chutné jsou piniové oříšky, vlašské ořechy nebo mandle, jen pozor na alergie.

Bílkoviny naší snídani doplní zakysaná smetana. A teď už jen pěkně všechno dohromady podáváme ve snídaňové misce – na dno vločky, na ně ovoce a smetana na ozdobení.

Tato dobrota vypadá velmi efektně v malých průhledných skleničkách a dá se nabízet dětem jako zdravá svačinka.