Placka s masem a zeleninou

Tortilla byla příčinou zdravotních komplikací lidí v Hradci Králové (ilustrační foto)

V létě se dá a také má vařit snadno, rychle a také zdravě, protože k jídlu máme samé čerstvé ingredience.

Není lepší pohled než na tržiště se stánky plné ovoce a zeleniny všech barev – a ještě mnohem lepší je, když je máte vlastní vypěstované na své zahrádce. 

 

1 balíček kukuřičných nebo chlebových placek

cuketa nebo lilek

1 červená paprika

1 menší cibule

sůl, pepř

olivový olej

lžíce hummusu nebo 2 plátky sýra

kuřecí prsa

bylinky podle chuti

 

Pro dnešní dobrotu je ale dobré přece jen si jednu věc koupit – až půjdete kolem oddělení s pečivem, nepřehlédněte v dolních poličkách balíčky s chlebovými plackami. Jeden obvykle stačí pro menší rodinu – placka, které se říká z angličtiny wrap je už hotová, stačí ji nasucho ohřát na pánvi chviličkou z obou stran, aby změkla a dala se zarolovat. A co dáme do ní? Cokoli! Ale to by bylo, abych vám neporadila – nejlepší je připravit si předem kousky masa, nejlépe osoleného a opepřeného kuřecího a osmahnout je na cibulce a oleji. K masu je samozřejmě vhodná zelenina, jakou právě máme doma – a pokud chceme vegetariánský wrap, začneme rovnou s ní. Na tenčí plátky si nakrájíme lilek nebo cuketu, červenou papriku, a nasekáme bylinky – nejlépe z květináče nebo ze zahrádky své vlastní – oregano, tymián nebo petržel či koriandr. Na olivovém oleji na pánvi nebo na grilu opečeme zeleninu. Placku namažeme buď humusem z cizrny anebo na ni položíme plátek sýra, poté poklademe zeleninou, přidáme hotové maso a zabalíme. Rychlé jídlo je i tak plné zeleniny, ale klidně můžete přidat zeleninový salát.