Tichá síla Vysočiny: Moderní turistika ve znamení zážitků a autenticity

17. duben 2025

Největší audioportál na českém internetu

Zdeněk Navrátil | Foto: Hela Dvořáková, Český rozhlas

Poslechněte si dopolední rozhovor s ředitelem Vysočina Tourism Zdeňkem Navrátilem

Vysočina možná nemá velehory ani moře, ale i tak se sem lidé vracejí znovu a znovu. Co je na tomto kraji tak přitažlivé? A jak se dnes dělá turistika v době, kdy cestovatelé nehledají jen památky, ale hlavně zážitky, klid a autenticitu? 

Právě o tom mluvila redaktorka Hela Dvořáková s ředitelem Vysočina Tourism Zdeňkem Navrátilem.

„Cestuju rád. A od té doby, co působím jako ředitel Vysočina Tourism, mám tendenci všechno porovnávat,“ říká s úsměvem Navrátil. „Když někam vyrazím, moje první zastávka je vždy regionální informační centrum. Naberu letáky, mapy, večer si otevřu láhev místního vína, a pak zapláču, protože vím, že to za ten týden nestihnu.“

Čtěte také

Zkušenosti z jiných regionů a zemí si nosí s sebou. Vysočina navíc podle něj těží ze spolupráce s Dolním i Horním Rakouskem a dalšími českými kraji, to přináší inspiraci a výměnu know-how.

Strategie Vysočina Tourism se dělí na krátkodobé a dlouhodobé cíle. Aktuálně je průměrná doba pobytu na Vysočině kolem dvou až tří nocí, ideálním cílem by bylo tuto dobu prodloužit.

„Mezi dlouhodobé cíle patří například růst na našich sociálních sítích. Pro letošní rok se chceme také vrátit na veletrhy, protože ty jsou důležitým nástrojem propagace,“ vysvětluje Navrátil.

Důležitým krokem bude také redefinice samotné značky Vysočina. „Chceme si říct, co jsme za značku a zacílit na co nejširší skupinu lidí,“ dodává.

Úspěšnost kampaní a turistických aktivit měří Vysočina Tourism především podle návštěvnosti a údajů o ubytování, které poskytují konkrétní data pro jednotlivé regiony.

Mohlo by vás zajímat