Cestu z Prahy do Brna zkrátí vysokorychlostní trať na necelou hodinu, geodeti vyměřují její trasu na Vysočině
Geodeti na Vysočině vyměřují území pro připravovanou stavbu vysokorychlostní železnice. Během letošního roku musí získat data na zhruba osmdesátikilometrovém úseku mezi Světlou nad Sázavou a Velkou Bíteší.
Geodeti musejí získaná data odevzdat do konce letošního listopadu.
Ředitel správy železniční geodezie Libor Vavrečka „Výsledkem bude kompletně zmapované území a celý podklad zpracovaní dokumentace pro územní rozhodnutí. A součástí bude i zákres katastrální situace pro majetkoprávní přípravu, která je velmi důležitá. A digitální model terénu s vrstevnicemi.
Správa železnic předpokládá, že územní rozhodnutí pro úsek vysokorychlostní tratě mezi Světlou nad Sázavou a Velkou Bíteší získá v roce 2027. Stavět by se mohla začít o dva roky později. První vlaky by tudy mohly začít jezdit v roce 2034.
Vysokorychlostní trať by cestu z Prahy do Brna měla zkrátit na necelou hodinu.
Související
-
Nedostatek řemeslníků na trhu práce by mohly pomoct vyřešit rekvalifikace
V mládí vystudovaný pracovní obor nemusí být úvazkem na celý život. Na trhu práce dlouhodobě chybí například řemeslníci. Řešit to můžou rekvalifikace.
-
Kralice nad Oslavou se bojí vracení stavebních pozemků, přišly by tak o dotace na jejich zasíťování
Na levné pozemky a klidnou lokalitu nalákaly Kralice nad Oslavou i lidi z okolních měst. Teď se bojí, že kvůli vysokým úrokům hypoték někteří nepostaví.
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
‚Teď, nebo nikdy.‘ Demonstrace v Gruzii pokračují, o Euromajdan ale nejde. Protestujícím chybí vůdce
-
Pád Asada? Rusové se mohli podílet na zákulisní dohodě, naznačuje expert
-
Deprese láme vůli, nejde o lenost, lidé neumějí prožívat příjemné emoce. Jakých signálů si všímat?
-
‚Syrská jatka‘ prohledávají týmy Bílých přileb. V podzemí věznice totiž mohou stále být drženi vězni