I grilování může být dietní

10. červen 2016
Podcasty, rozhovory, příběhy Další podcasty, rozhovory a příběhy Grilování vepřového masa

Sezóna grilování je v plném proudu a my jsme se se cvičitelkou Simonou Hniličkovou zaměřili na grilování, po kterém nepřiberete. Pokud si hlídáte štíhlou linii nebo chcete zhubnout, tak je taky důležitý pohyb. Pokud pravidelně cvičíte a máte výdej energie, grilování masa jednou týdně na váze nepoznáte.

„Důležité je, jaké maso volíme. Rozdíl mezi krkovicí, pleckem nebo kýtou je poměrně velký. Ale jestli si dáte vepřové nebo hovězí a je to ten stejný typ masa, tak to vychází úplně stejně. Takže je to úplně jedno, jestli tam dáte vepřový steak nebo hovězí z panenky. Je to hodně podobné. Samozřejmě, pokud tam dáte krkovici, tak už je to jednou tolik,“ upozorňuje Simona Hniličková. Nejdietnějšími částmi jsou kýta a plecko.

Dobrou volbou jsou i ryby

„Spousta lidí si myslí, že losos je výborný. Ale přitom je docela dost kalorický oproti pstruhovi nebo kaprovi. Ale je to hodně individuální. Pokud máte starého kapra, který v bahně ležel několik let a je líný, tak v sobě bude mít poměrně dost tuku,“ upozorňuje host. Nejdietnějšími rybami jsou pstruzi a štiky. Velmi dietní jsou taky krevety.

Při grilování nezapomeňte na zeleninu

Zelenina obsahuje hodně vody a taky vitamíny. Můžete ji grilovat buď samostatně, nebo jako přílohu. Určitě je zelenila lepší příloha než jakékoliv pečivo k masu. „Ze zeleniny můžeme všeobecně vybírat skoro ze všeho. Zelenina je si podobná v hodnotách kalorií. Je ale pár výjimek. Třeba kukuřice má docela vysoký obsah cukru,“ upozorňuje host.

Ovoce vybírejte na gril pečlivěji

„Ananas vychází kaloricky velmi dobře. Je to něco kolem 20 kJ na 100 g, což je dobrá hodnota. Banán je na tom podstatně hůř. Někdo banány peče i na pánvi na másle. Banán má vysoký obsah cukru. Když si vezmete jeden velký banán, tak se můžete přiblížit i hodnotě jedné velké večeře,“ říká Hniličková. Obecně má zelenina zhruba o polovinu méně kalorií než ovoce.

Houby si klidně ugrilujte, sýry raději vynechte

Z pohledu štíhlé linie jsou vhodné houby. Neobsahují příliš kalorií a na grilu skvěle chutnají. Na chuť jsou vynikající sýry, ale ty mají kalorií mnohem víc. Obzvlášť ty, které máme na grilu rádi, jako je například hermelín. Moc dobře na tom není ani gouda nebo niva. Ze sýrů jsou méně kalorické tvarůžky nebo mozzarella.

Spustit audio