FOTO: Postavit výrobní linku a neprodělat. Žďárští školáci dostali v rámci výuky speciální úkol

ZŠ Na Radosti, Žďár nad Sázavou, výuka se stavebnicí

Žáci ZŠ Na Radosti ze Žďáru nad Sázavou dostali čtyřicet korun a měli za ně pro automobilku připravit výrobní linku. Skládali ji z umělohmotné stavebnice.

Na první pohled mohlo počínání šesti sedmáků – tří děvčat a tří chlapců – vypadat jako hra. Ovšem postavit výrobní linku na kolejích z plastové stavebnice, to je úkol pro inženýry – konstruktéry.

„Robot přimontuje baterii. A teď bychom potřebovaly peníze,“ diskutují děti nad svými návrhy.

Prodělek – výdělek

Vše se dělo pod bedlivým okem Tomáše Vránka, generálního ředitele firmy ICE, která se touto cestou snaží žáky motivovat k tomu, aby se zabývali technikou, aby přemýšleli o dalším studiu technických oborů.

Tým, který měl na začátku 40 korun, nakonec prodělal. „Nevadí, že jsme prodělaly, pořád se učíme. Pro mě je tohle podnikání důležitý,“ řekla za děti Tereza.

Práce i pro zaměstnance firmy

Tatáž firma dává podobné úkoly – tedy skloubení procesu projektu, návrhu, realizace a vztahy s dodavateli – také svým nastupujícím zaměstnancům. „Děti o nic nezaostaly. Byla tam řada špeků, které odhalily,“ pochválil si Tomáš Vránek.

Související