FOTO: Postavit výrobní linku a neprodělat. Žďárští školáci dostali v rámci výuky speciální úkol
Žáci ZŠ Na Radosti ze Žďáru nad Sázavou dostali čtyřicet korun a měli za ně pro automobilku připravit výrobní linku. Skládali ji z umělohmotné stavebnice.
Na první pohled mohlo počínání šesti sedmáků – tří děvčat a tří chlapců – vypadat jako hra. Ovšem postavit výrobní linku na kolejích z plastové stavebnice, to je úkol pro inženýry – konstruktéry.
„Robot přimontuje baterii. A teď bychom potřebovaly peníze,“ diskutují děti nad svými návrhy.
Prodělek – výdělek
Vše se dělo pod bedlivým okem Tomáše Vránka, generálního ředitele firmy ICE, která se touto cestou snaží žáky motivovat k tomu, aby se zabývali technikou, aby přemýšleli o dalším studiu technických oborů.
Tým, který měl na začátku 40 korun, nakonec prodělal. „Nevadí, že jsme prodělaly, pořád se učíme. Pro mě je tohle podnikání důležitý,“ řekla za děti Tereza.
Práce i pro zaměstnance firmy
Tatáž firma dává podobné úkoly – tedy skloubení procesu projektu, návrhu, realizace a vztahy s dodavateli – také svým nastupujícím zaměstnancům. „Děti o nic nezaostaly. Byla tam řada špeků, které odhalily,“ pochválil si Tomáš Vránek.
Mohlo by vás zajímat
Nejposlouchanější
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Trumpův tlak, tři ruské červené linie a poučený Kyjev. Co se děje na pozadí rozhovorů o míru na Ukrajině?
-
Filip Turek je ikonou naší kampaně. Náhradu za něj nehledáme, říká Boris Šťastný
-
Prokop: Zhruba pětina Čechů má příznaky úzkosti a depresí. Nemají psychiatra, neberou antidepresiva
-
Pro Turka je to konečná. Macinka může řídit dvě ministerstva měsíce, soudí novinářka Bastlová






