U Habermannů byli po generace umělečtí kováři. Fredy se věnuje jinému kumštu, je varhaníkem
Když se řekne Habermann, mnozí si příjmení spojí s křestním jménem Alfréd a za to si dosadí uměleckého kováře.
Tak to skutečně u Habermannů bylo, a dokonce napočítáme asi čtyři takové generace. „Začalo to už mým tatínkem. Je také Alfréd, ale uměleckému kovářství se nevěnoval, je podkovářem, pracuje s koňmi,“ vysvětlil host Hely Dvořákové, varhaník Fredy Habermann.
Fredy se vydal jiným směrem, i když jak řekl, v uměleckém světě zůstal. „Každý to máme jiné. Máme ještě tetu šperkařku a strejda působí také jako hudebník.“
Celý rozhovor si poslechněte v přiloženém audiu.
Související
-
Hra na varhany má svá specifika, třeba v tom, že nikde na světě nestojí dva stejné nástroje
O varhanách se říká, že je to královský nástroj. Hraje se na ně rukama, nohama a vezmeme-li píšťalové varhany, tak nikde na světě nestojí dva stejné nástroje.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Starosvětské příběhy lesníků z časů, kdy se na Šumavě ještě žilo podle staletých tradic.
Václav Žmolík, moderátor
3x Karel Klostermann
Komplet obsahuje dva šumavské romány Ze světa lesních samot, V ráji šumavském a povídkový soubor Mrtví se nevracejí z pera klasika české literatury Karla Klostermanna (1848 - 1923), který tomuto kraji zasvětil celé své dílo.