Dovolená doma, to je dovolená na Vysočině. Náš kraj se snaží přilákat turisty na léto

26. květen 2020

Přijedou v letošní sezóně turisté na Vysočinu? Zásadní otázka také pro agenturu propagující krásy našeho kraje Vysočina Tourism. Ptali jsme se ředitele Tomáše Čiháka.

Když začala koronavirová krize, řekli si, že se bude dotýkat i turismu a to zásadně. „Bylo nám jasné, že Češi asi nebudou moct v takové míře jezdit do zahraničí.“

Už tehdy vznikla kampaň s názvem Dovolená doma, to je dovolená na Vysočině. „Nechceme, aby se kvůli krizi snižoval počet lidí zaměstnaných v cestovním ruchu, aby se snižoval počet turistických atraktivit, tím pádem celé té nabídky.“

Oslovili proto majitele hotelů, restaurací, turistických lákadel a navštěvovaná města. „Údaj starý asi dva týdny říká, že provozovatelé maji asi 35 procent rezervací na letošní léto, což je málo. Chceme jim pomoct.“

Putování za skleněnkou

Jednou z cest, jak pomoct cestovnímu ruchu, chystá Vysočina Tourism prezentaci sklářství na Vysočině. „1. června chceme spustit takovou hru pro rodiny s dětmi, bude se jmenovat Putování za skleněnkou. Cílem je, aby lidé navštívili celkem sedm míst, kde se sklo přímo vyrábí nebo jsou výrobky z něj v expozicích.“

Celý rozhovor si poslechněte v přiloženém audiu.

Spustit audio