Zákazníků pojízdných prodejen ubývá, přesto se podnikatelé snaží tuto službu udržet
Redaktorka Tereza Pešoutová vyrazila na trasu s jednou z pojízdných prodejen, která se nově vrací do míst, kde už léta nebyla. Kolik se vrátilo tehdejších zákazníků?
Ačkoliv pojízdných prodejen v posledních letech značně ubylo, stále do vesnic zajíždí. Pravidelné trasy má se svým masem a uzeninami z Bobrové stanovené i Jaroslav Lempera. Letos zajel i na místa, kde tři roky nebyl.
Služby prodejen využívají zejména starší lidé. „Někteří lidi už umřeli a nástupci nejsou. Ti mladí, kteří dojíždí někam do práce, tak si nakoupí jinde. Mladé maminky nepůjdou k pojízdné prodejně. Je jich strašně málo. Je to 5% z celkového počtu všech zákazníků,“ vysvětluje Jaroslav Lempera.
S nižší návštěvností pojízdné prodejny podle Jaroslava Lempery souvisí i zvyk lidí nakupovat v různých akcích a slevách, které poskytují supermarkety a pojízdní prodejci je ale obvykle nenabízí. Jsou ale schopni vyjít vstříc zákazníkům v jiných směrech. Například dovážkou nákupu až domů nebo objednávkou specifického zboží.
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
V horách u Zlatých Hor je víc zlata, než stát čekal. Lidé tu ale těžbu nechtějí
-
Místo nového začátku v Londýně tragická nehoda. Ve zříceném letadle Air India byla i mladá rodina
-
Izrael zaútočil na několik íránských měst, zabil vůdce revolučních gard. Írán zareagoval protiútokem
-
Sex, nebo nenávist! Manosféru zrodil odpor k emancipaci žen, část z ní je čistý byznys