Z vozů jihlavské hromadné dopravy by mohly zmizet celoplošné reklamní polepy
Debata o osudu celoplošné reklamy na vozech městské hromadné dopravy v Jihlavě zaujala Františka Jirků
Zhruba dva miliony korun ročně získává jihlavský Dopravní podnik z reklamy. V budoucnu by se ale tato suma mohla snížit. Z vozů hromadné dopravy by mohly zmizet celoplošné reklamní polepy.
Některým cestujícím vadí, že přes polepená skla nevidí ven a dokonce se jim kvůli tomu dělá i nevolno. „Musím potom přemýšlet, jestli do toho vozu mám nastoupit, protože mě tam čeká něco nepříjemného,“ popisuje cestující Tereza Kafková, která je zároveň městskou zastupitelkou za Piráty a Fórum. Podobnou zkušenost má podle Kafkové víc jejích známých. Proto by uvítala regulaci reklamy na vozech. „Může být dole na těch plných částech, případně jednotlivosti můžou vystupovat nahoru,“ představuje si.
Dopravní podnik dostává z reklamy necelé dva miliony korun ročně. „Jsou to peníze, které by potom musel dokrýt zřizovatel,“ říká ředitel podniku Radim Rovner. Jihlava letos dokrývá ztrátu provozovatele městské dopravy částkou zhruba 150 milionů korun. „Dva miliony je poměrně velká částka, přesto si myslím, že bude stát za to hledat ty příjmy někde jinde a zkusit reklamu dostat někam jinam,“ myslí si radní města z ODS David Beke. V současné době ale není na stole žádné konkrétní řešení.
Reklamy se teď nesmí lepit na vozy mladší pěti let, které jsou nakoupené z dotací, jejichž podmínky to nedovolují.
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Obětujte Bendu, zaznělo z koalice. Stanjura ale šéfa svého kabinetu zatím podržel
-
Kvitová ukončí profesionální kariéru. Poslední zápasy odehraje na US Open
-
Úder USA proti Íránu může vést k destabilizaci tamního režimu, popisuje Landovský
-
Volba generálního ředitele ČT? ‚Frakce spolu válčí, kol může být nekonečně mnoho,‘ popisuje šéf rady