Vrácení nevhodného vánočního dárku z kamenného obchodu je na libovůli prodejce

12. leden 2017
Dobré odpoledne

Nedaří se vám v obchodě vrátit nevhodný vánoční dárek? O nejčastějších výmluvách prodejců a taky o tom, jak na ně vyzrát, mluvila v poradně Regionu Alena Hostašová z Občanské poradny v Moravských Budějovicích. Ze zákona je nárok na vracení zboží do 14 dnů pouze na věci zakoupené přes internet.

Prodejci ale někdy zákazníkům vychází vstříc a tuto lhůtu dobrovolně prodlužují. Jiná je situace při vracení zboží zakoupeného v kamenném obchodě. Tady prodejci nemají vůbec žádnou povinnost zboží vzít zpět. Jedná se tedy o jejich dobrou vůli.

Rozbalené zboží mohou prodejci odmítnout

S největší pravděpodobností nepochodíte s vrácením hygienických potřeb. Například rozbalený zubní kartáček těžko vrátíte. Podobně je to například se spodním prádlem. To je většinou chráněné nějakou hygienickou vložkou. Pokud je odstraníte, tak prodejce takové zboží nejen, že nevezme zpět, ale v případě potřeby ho ani nevymění za jinou velikost.

Problém může být dárek ke zboží

Prodejci občas ke zboží přibalí i nějaký menší dárek. Navíc může jít jen o upomínkový předmět s nulovou hodnotou. Pokud budete chtít výrobek vrátit, prodejce může argumentovat tím, že chce vrátit i dárek, který jste už možná mezi tím vyhodili. „Záleží na tom, jestli je dárek uvedený na faktuře nebo dokladu o zakoupení. Pokud tam bude uvedený, tak byste ho opravdu měli vrátit zpátky,“ upozorňuje Alena Hostašová.

Spustit audio

Více z pořadu

E-shop Českého rozhlasu

Vždycky jsem si přál ocitnout se v románu Julese Verna. Teď se mi to splnilo.

Václav Žmolík, moderátor

tajuplny_ostrov.jpg

Tajuplný ostrov

Koupit

Lincolnův ostrov nikdo nikdy na mapě nenašel, a přece ho znají lidé na celém světě. Už déle než sto třicet let na něm prožívají dobrodružství s pěticí trosečníků, kteří na něm našli útočiště, a hlavně nejedno tajemství.