Úzkokolejka na pomezí Jihočeského kraje a Vysočiny se připravuje na obnovení provozu
Opravit lokomotivy, vyčistit trať, sehnat strojvůdce a vlakvedoucí - jindřichohradecká úzkokolejka se po roce a půl, kdy musely vlaky kvůli insolvenci dopravce stát, připravuje na své znovuvzkříšení.
Společnost Jindřichohradecké místní dráhy skončila v insolvenci na podzim 2022 a přišla také o veškeré licence. Teď má projít reorganizací a všechna osvědčení je třeba obnovit.
„Tady všude je špína a olej, tady deponujeme naše dvě provozuschopné parní lokomotivy, se kterými počítáme na letošní sezonu, v případě že získáme všechna potřebná osvědčení,“ ukazuje vedoucí dílny Jan Píšala v depu Jindřichohradeckých místních drah.
„Ponorky, takové ty motoráky s kulatými okny, letos nevyjedou. Nejsou v nejlepší kondici, jejich zprovoznění sice možné je, ale za vysokých nákladů. Upřednostňujeme provoz těch starších lokomotiv,“ pokračuje Píšala.
Na obnovení provozu se připravuje i trať. Popadané stromy už by na kolejích být neměli, čistí se taky přejezdy. A připravují se i dopravci.
Jak Jihočeský, tak i Kraj Vysočina vybrali jako dopravce pro úzkokolejku brněnskou společnost Gepard Express. Provoz by měla na trati do Obrataně spustit 9. června, o šest dní později ve směru do Nové Bystřice. Úzkokolejce ale stále chybí jedno velmi důležité osvědčení, které garantuje bezpečný provoz na trati. Drážní úřad by ho měl vydat během několika dnů.
Mohlo by vás zajímat
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Český chovatel vyváží tisíce zvířat do tajemného zařízení v Indii. Úřady nemají jasno, co se s nimi děje
-
Politici versus Bart Simpson. Česko vymýšlí, kam pošle miliardy na řešení dopravní chudoby
-
Chtějí se zbavit demokracie, nenávidí Katedrálu. Co přesně vadí stoupencům hnutí Dark Enlightenment?
-
Zmrazené platy soudců. Podle rozsudku z Ostravy jednala vláda v rozporu s evropským právem