Jindřichohradeckou úzkokolejku obce kupovat nechtějí, raději by přispívaly na prázdninový provoz
Provoz na jindřichohradeckou úzkokolejku mají pomoct vrátit i obce. Podle reorganizačního návrhu, který schválil soud, by měly koupit železniční dráhu. Radnice jsou k tomu ale zatím skeptické.
Jindřichohradecké místní dráhy dluží skoro 350 milionů korun. Vlaky po železnici mezi jižními Čechami a Vysočinou nejezdí od podzimu 2022.
Radnice z okolí úzkokolejky ale překvapilo, že reorganizace počítá s jejich převzetím kolejí. Nedostaly totiž nikdy ani vyčísleno, kolik peněz by musely vydat.
Týká se to i Černovic na Pelhřimovsku. „Vlak určitě chybí, je to součást místního koloritu, je to rarita. I když musím popravdě říct, že nám nechybí v dopravní obslužnosti,“ říká lidovecká starosta Černovic Jan Brožek. Obce na trati přispěly část peněz na žádost o bezpečnostní osvědčení. Kupovat koleje ale podle Brožka nehodlají: „Za město Černovice můžeme na tuto věc uvolnit stovky tisíc korun a to nejsou rozhodující peníze.“
Jak to vidí další obce a jaký osud úzkokolejku čeká, kdyby ji obce nekoupily? Poslechněte si reportáž.
Související
-
Na Jindřichohradeckou úzkokolejku by se mohly vlaky vrátit ještě letos v létě
Věřitelé schválili možnou reorganizaci Jindřichohradeckých místních drah. Krok odsouhlasil českobudějovický Krajský soud. Vlaky by se mohly na trať vrátit letos v červnu.
-
Na nádraží v Kamenici nad Lipou znovu tisknou jízdenky
Jedna z posledních soustav strojů na výrobu kartonových jízdenek se dochovala na úzkorozchodném nádraží v Kamenici nad Lipou.
Nejnovější zprávy
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
ONLINE: Fico podstoupil další operaci. Lékaři odebrali nekrotickou tkáň, která zůstala po střelném zranění
-
Odstranění sovětských pomníků jako rehabilitace nacismu? Rusko vydalo zatykač na 177 politiků z EU
-
ONLINE: Zelenskyj podepsal zákon umožňující mobilizaci vězňů. Do války je dosud posílalo jen Rusko
-
V demokracii máme právo na hloupost, míní Kartous. Dezinformace ale posouvají debatu mimo realitu