Umět se prodat a nebýt negativní. To je cesta k úspěchu na pohovoru

27. březen 2017
Dobré odpoledne

O získání nové práce rozhodují nejen vaše schopnosti, zkušenosti a vzdělání, ale taky to, zda-li všechny vaše přednosti dokážete prodat na osobním pohovoru. Pavel Veselý ze vzdělávací společnosti ABS Wyda přišel poradit, jak na to.

Ještě před samotným pohovorem je důležité si zjistit informace nejen o firmě, ale především o dané pozici. „Není špatné si zjistit informace od lidí, kteří v té firmě pracují. A měl bych vědět, zda-li jsem ten, koho hledají z hlediska toho, co umím,“ říká host.

Oblečení se někdy řeší až moc

„Firma nehledá manekýna, ale hledá někoho, kdo odpovídajícím způsobem zvládne pracovní pozici. Odpovídajícím způsobem znamená i to, že bude firmu nějak reprezentovat. To znamená, když se budu hlásit na manažerskou pozici, měl bych jít v obleku, pokud je to dělnická pozice, neříkám, že bych měl jít v montérkách, ale přiměřeně oblečen,“ vysvětluje Pavel Veselý.

Na pohovoru je nejdůležitější přesvědčit, že mám co nabídnout

„Je spousta lidí, kteří jsou dobří v tom, co dělají, ale bohužel se nedokážou prezentovat. Bojí se v podstatě pochlubit tím, co umí. Personalista nebo ten, kdo vede výběrové řízení, očekává, že ten člověk se mu prezentuje v tom smyslu, já jsem ten, koho hledáte, já tu práci umím,“ říká host.

Negativním postojem si dveře k nové práci zavřete

„Určitě bych nedoporučoval stavět se do nějaké negativní pozice nebo vyjadřovat negativní pocity. Ať už je to ve smyslu, že je problém sehnat práci, že bývalý zaměstnavatel byl strašný, že jsem měl problémy s kolegy, protože si tím dávám nálepku negativisty, potížisty,“ upozorňuje host.

Spustit audio