PORADNA: Reklamaci zájezdu usnadní písemná smlouva a fotografie

6. září 2018

Nevydařila se vám dovolená podle vašich představ? Nebo máte dokonce pocit, že cestovní kancelář nedodržela, co slíbila? 

O reklamacích zájezdů a dovolených mluvil v Poradně finanční poradce Josef Šimon ze společnosti OVB.

Základním dokumentem pro případnou reklamaci dovolené nebo zájezdu je buď smlouva, nebo potvrzení. „Takže je potřeba ohlídat si, aby tam byly všechny věci, které chcete,“ říká host. Pokud pak skutečnost něčemu neodpovídala, můžete podat reklamaci. Prodejce vám ale mohl některé služby slíbit ústně. I tak můžete reklamaci podat, ale je obtížnější prokazování. Písemný dokument je jasnou výhodou.

„Zájezd reklamujte ihned po návratu z dovolené. Je tam lhůta dva roky a to je lhůta na přiměřenou slevu, na kterou máte nárok v případě uznané reklamace. Cestovní kancelář má 30 dnů na vyřízení. Pokud by kancelář vaší reklamaci nechtěla uznat, máte možnost se obrátit na soud,“ říká Josef Šimon. Ideální je pořídit si jako důkaz fotografie.

Spustit audio