Petr Píša: Příště budu levitovat, chci překonat fyzikální zákonitosti.

23. srpen 2013

Hosty pátečního Tandemu byli muzikant Petr Píša a divadelník Vojta Škrdla. Představili hudebně – divadelní počin Orchestrijón, se kterým objíždějí letní festivaly, a kterým chtějí ukázat, že roztančit a rozezpívat publikum jde i bez velkého pódia, světelných efektů a hlasitého ozvučení.

„Mě baví předměty, které mají své životy, které vypovídají o době, ve které vznikly, a když je to bláznivé, tím líp,“ naznačuje Petr Píša původ nápadu vytvořit Orchestrijón. Sám má zkušenosti kromě koncertování s třešťským Zatrestbandem i s Obludáriem bratří Formanů, se kterým objel celý svět. A právě na dalekých cestách se utvrdil v názoru, že chce bavit lidi nejen zpěvem: „Budeme chtít bavit lidi pořád, ve chvíli, kdy někam vyjedeme, tak to musí být zábavné i tím, na čem hrajeme, jak to hrajeme.“

V Orchestrijónu se Petr Píša naoko rozzlobil na celý ansámbl, a ponechal si jen zpěvačku.
„V kovárně jsme vykovali stroj, ve kterém jsou jakoby plechoví muzikanti, kteří zpěvačku doprovázejí. Pochopitelně z toho pak vyplyne koncert Zatrestbandu,“ přibližuje originální představení Petr Píša.

Orchestrijón při vystoupení často porušuje fyzikální zákonitosti, např. zpěvačka se naklání do téměř vodorovné polohy.
Petr Píša to vysvětluje: „ Chceme se zabývat věcmi, které jsou mimo zákony fyziky. Až uděláme všechno, co máme naplánované, tak poslední věc, která se v Orchestrijónu stane, je to, že já budu levitovat,“ přibližuje s nadsázkou třešťský principál.

A kdo může za technické triky?
Píša odpovídá: „Klikaři. Oni jsou schovaní v útrobách toho objektu, lezou tam, nasadí někam kliku, zatočí, a děje se to. Vždycky je někdo vzadu, kdo s něčím hýbe, a nemusí to být lobbisti,“ říká s úsměvem Petr Píša.

Spustit audio