Něžná Kráska a prokletý Netvor na scéně havlíčkobrodského kulturního domu

7. prosinec 2012

Aleš Kohout z Havlíčkova Brodu, skladatel, herec a režisér, nastudoval s havlíčkobrodským amatérským souborem muzikálovou operu Kráska a netvor. S taneční choreografií mu pomáhal mladý tanečník Dávid Černák. Oba byli hosté dopoledního Tandemu.

„Nejsložitější pro mne bylo hrát netvora a zároveň sám sebe režírovat“, přiznal během rozhovoru Aleš Kohout. Dalším úskalím je prostor, kde herci hru zkoušeli – velká jevištní výprava a často složité stínové efekty museli nastudovat na pár metrech čtverečních, i tak jsou ale za malý sál vděčni.

Aleš Kohout hovoří pouze o inspiraci slavnou filmovou pohádkou Juraje Herze Panna a netvor, jeho muzikálová opera, rovněž plná hororových prvků podobně jako film, využívá zcela jinou zápletku děje, a na jevišti se také objevuje řada nových postav.

Kráska a netvor není Alešovo první představení, které nastudoval; před dvěma lety uvedl na havlíčkobrodskou scénu hru Odsouzená Atlantida, o kterou v současné době projevuje zájem pražské divadlo Hybernia.

Spustit audio

Více z pořadu

E-shop Českého rozhlasu

Víte, kde spočívá náš společný ukrytý poklad? Blíž, než si myslíte!

Jan Rosák, moderátor

slovo_nad_zlato.jpg

Slovo nad zlato

Koupit

Víte, jaký vztah mají politici a policisté? Kde se vzalo slovo Vánoce? Za jaké slovo vděčí Turci husitům? Že se mladým paním původně zapalovalo něco úplně jiného než lýtka? Že segedínský guláš nemá se Segedínem nic společného a že známe na den přesně vznik slova dálnice? Takových objevů je plná knížka Slovo nad zlato. Tvoří ji výběr z rozhovorů moderátora Jana Rosáka s dřívějším ředitelem Ústavu pro jazyk český docentem Karlem Olivou, které vysílal Český rozhlas Dvojka.