Něžná Kráska a prokletý Netvor na scéně havlíčkobrodského kulturního domu

7. prosinec 2012

Aleš Kohout z Havlíčkova Brodu, skladatel, herec a režisér, nastudoval s havlíčkobrodským amatérským souborem muzikálovou operu Kráska a netvor. S taneční choreografií mu pomáhal mladý tanečník Dávid Černák. Oba byli hosté dopoledního Tandemu.

„Nejsložitější pro mne bylo hrát netvora a zároveň sám sebe režírovat“, přiznal během rozhovoru Aleš Kohout. Dalším úskalím je prostor, kde herci hru zkoušeli – velká jevištní výprava a často složité stínové efekty museli nastudovat na pár metrech čtverečních, i tak jsou ale za malý sál vděčni.

Aleš Kohout hovoří pouze o inspiraci slavnou filmovou pohádkou Juraje Herze Panna a netvor, jeho muzikálová opera, rovněž plná hororových prvků podobně jako film, využívá zcela jinou zápletku děje, a na jevišti se také objevuje řada nových postav.

Kráska a netvor není Alešovo první představení, které nastudoval; před dvěma lety uvedl na havlíčkobrodskou scénu hru Odsouzená Atlantida, o kterou v současné době projevuje zájem pražské divadlo Hybernia.

Spustit audio

Více z pořadu

E-shop Českého rozhlasu

Lidský faktor jsem znal jako knížku, ale teprve s rozhlasovým zpracováním jsem ho dokonale pochopil...

Robert Tamchyna, redaktor a moderátor Českého rozhlasu Dvojka

Lidský faktor

Lidský faktor

Koupit

Točili jsme zajímavý příběh. Osoby, které jsme hráli, se ocitaly ve vypjatých životních situacích, vzrušující práce pro herce a režiséra. Během dalšího měsíce jsme Jiří a já odehrané repliky svých rolí žili. Fantasmagorické situace posledního dílu příběhu se staly naší konkrétní každodenností. V srpnu Jiří Adamíra zemřel. Lidský faktor byla naše poslední společná práce.“ Hana Maciuchová