Marketing sportovního klubu: Jak Karolína Straková přitahuje fanoušky

6. leden 2025

Karolína Straková je sportovní a marketingovou manažerkou klubu Sokol Nové Veselí a krajskou manažerkou svazu házené pro Vysočinu a Pardubický kraj. Jaké to je pohybovat se jako žena v převážně mužském prostředí?

„Ke sportu jsem měla blízko od malička. Můj tatínek byl aktivní sportovec a fotbalový rozhodčí, takže jsem doslova vyrůstala na hřišti," říká Straková. Sportovní prostředí ji provázelo už od dětství a postupně ji dovedlo k marketingu a managementu ve sportu. „Byla to přirozená cesta, spojující mou lásku ke sportu a organizační schopnosti," říká s úsměvem.

Karolína Straková se dostala do klubu Sokol Nové Veselí přes svou bakalářskou práci. „Oslovila jsem vedení klubu a už jsem tam zůstala. Je to dynamická práce, která zahrnuje správu sociálních sítí, komunikaci se sponzory a organizaci turnajů," říká Straková o náplni své práce.

Přání fanoušků i komunikace s hráči a trenéry jsou pro ni každodenní výzvou. „Každý má jiný přístup. Někteří hráči jsou sdílnější a rádi spolupracují na videích nebo rozhovorech, jiní raději zůstávají v pozadí. Je to o vyvážení a spravedlivém přístupu ke všem," říká s nadhledem. Dodává, že někdy je potřeba při jednání s hráči využít trochu humoru: „Občas jim řeknu, že dresy zůstávají nevyprané, pokud se nezapojí.“

Důležitá je i role sociálních médií. „Bez Instagramu a Facebooku by byla propagace klubu mnohem těžší. Ale i dnes nezapomínáme na klasickou formu reklamy, jako jsou plakáty a spolupráce s rozhlasem. Je důležité zasáhnout všechny věkové kategorie," říká na závěr.

Spustit audio