Kniha musí vonět a být příjemná na dotek

22. říjen 2012

O uplynulém víkendu proběhl v Havlíčkově Brodě knižní svátek – 22. ročník Podzimního knižního veletrhu. Důležitým bodem na cestě knihy od autora ke čtenáři je kromě nakladatelství také samotná výroba knížky, její tisk. Na veletrhu jste se tedy mohli potkat také s obchodním ředitelem Tiskáren Havlíčkův Brod Přemyslem Moravcem, který byl hostem pondělního Tandemu.

Knihy má rád od dětství, zajímá se o všechny žánry, v knihkupectví listuje knížkami zásadně od zadu kvůli tiráži. Sleduje také grafickou úpravu, kvalitu papíru, jak kniha voní, jestli je příjemná na dotek. V tiskárnách ročně připraví až 2,5 tisíce titulů, hlavní sezóna je na podzim, vydavatelé chtějí knížky dostat na vánoční trh. I vydávání knížek podléhá módním trendům – v poslední době lidé hodně čtou fantasy literaturu, předminulá sezóna patřila upírům, minulá drakům. Havlíčkobrodské tiskárny vytisknou knížky i autorům, kteří nemají za zády silné vydavatelství. Většinou jsou to regionální autoři, a jejich díla o Vysočině se často dobře prodávají.

Spustit audio

Více z pořadu

E-shop Českého rozhlasu

Víte, kde spočívá náš společný ukrytý poklad? Blíž, než si myslíte!

Jan Rosák, moderátor

slovo_nad_zlato.jpg

Slovo nad zlato

Koupit

Víte, jaký vztah mají politici a policisté? Kde se vzalo slovo Vánoce? Za jaké slovo vděčí Turci husitům? Že se mladým paním původně zapalovalo něco úplně jiného než lýtka? Že segedínský guláš nemá se Segedínem nic společného a že známe na den přesně vznik slova dálnice? Takových objevů je plná knížka Slovo nad zlato. Tvoří ji výběr z rozhovorů moderátora Jana Rosáka s dřívějším ředitelem Ústavu pro jazyk český docentem Karlem Olivou, které vysílal Český rozhlas Dvojka.