Silnice na Vysočině opravuje mikrovlnný cestář. Novou technologii oprav výtluků testuje na Vysočině Ředitelství silnic a dálnic
Novou technologii na opravu výtluků testuje na Vysočině Ředitelství silnic a dálnic. Pronajalo si takzvaného mikrovlnného cestáře. Specializovaná firma slibuje, že takto ošetřené silnice vydrží bez zásahu i několik let.
Na silnicích Vysočiny se objevila nová technologie, která přináší inovaci v opravách silnic. Mikrovlnný cestář, což je velký stroj, byl představen jako pomocník silničářské party při opravách výtluků na silnicích první třídy. Tento unikátní stroj umožňuje provádět opravy za jakéhokoli počasí a výrazně prodlužuje životnost opravovaných úseků silnic.
Princip fungování mikrovlnného cestáře spočívá v ohřevu okrajů výtluku na teplotu 145 stupňů Celsia. Jakmile jsou okraje výtluku dostatečně rozehřáté, začne se do nich vkládat teplá asfaltová směs. Tento postup zajišťuje efektivnější propojení nové a staré asfaltové vrstvy. Opravy provedené touto technologií mají oproti klasickým opravám, kde se používá studená směs, výrazně lepší výdrž a to až 5 let.
„Mikrovlnná technologie je relativně drahá na svých vstupech, ale my jsme přesvědčeni o tom, máme o tom dneska už poměrně hodnověrné důkazy, že tato technologie je trvanlivá,“ říká ředitel ŘSD Vysočiny Aleš Kratina.
Mikrovlnný cestář je v současnosti využíván na silnicích první třídy na Vysočině, kde bude opraveno přibližně 300 výtluků. Tento stroj by v budoucnu mohl být rošířen na další silnice v České republice.
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Jsem Roman Kafka, dlužím miliony, ale nejsem podvodník. Brutálně mě vydírají, tvrdí soudce
-
ONLINE: ‚Panika a kolaps.‘ Ukrajinští vojáci přirovnávají ústup z Kurské oblasti k hororovému filmu
-
Advokát chce bránit jmenování Bradáčové nejvyšší státní zástupkyní. Podal návrh Ústavnímu soudu
-
Policie zadržela soudce Kafku, kterého podezírá z podvodu. Škoda je přes 11 milionů, může být ale vyšší