Po devíti letech zmizí všechna omezení z D1. Končí její velká modernizace

29. září 2021 06:10
Podcasty, rozhovory, příběhy Další podcasty, rozhovory a příběhy Modernizace úseku D1 Šternov-Psáře

Původně měli řidiči v Česku jezdit po modernizované dálnici D1 už více než dva roky, nakonec se ale práce protáhly. Hotovo by mělo být o víkendu.

V pátek v podvečer zmizí z dálnice D1 poslední stavební dělníci. Po nich nastoupí jejich kolegové, kteří odstraní provizorní dopravní značení a nejpozději v sobotu ráno pak skončí devět let trvající modernizace. Řidiči tak budou po autostrádě jezdit bez omezení.

Až to uvidím, uvěřím…

Každoroční omezení se pro mnohé řidiče stala natolik běžnou součástí, že už si cestu po D1 s nadsázkou nedovedou představit. „To nikdy nebude, dokud nepostaví novou dálnici.“ Ondřej s Martinem vyrazili s přáteli z Brna do Prahy. „Až to uvidím, tak tomu uvěřím, že je to hotové.“

Paní Jana jede se svým dítětem z Ostravy do Prahy. Zastavila na 112. kilometru D1. „Asi na čtyřech úsecích je stále práce na cestě, kolony se tvoří, nic extra.“

Měřín – Beranov

Jedním z posledních úseků, kde se ještě pracuje, je ten mezi Velkým Beranovem a Měřínem. Dělníci tam odstraňují žluté pruhy, čistí žlaby a opravují svodidla. Na několika místech jsou poškozená od aut, která do nich narazila nebo od stromů, které na ně při bouřkách spadly.

„Už nás nečekají ty dlouhé uzavírky, které jsme si prožili těch devět let,“ slibuje generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic Radek Mátl. „Případně se budou řešit jen reklamační řízení, nastanou-li problémy. Měla by to ale být opatření, která nebudou zatěžovat řidiče. Dálnice D1 teď spadne do klasického údržbového režimu.“

Modernizace dálnice D1 stála 24 miliardy korun. Dokončení bylo původně plánováno na rok 2018. Termín se ale dvakrát posouval.

autoři: František Jirků , mik
Spustit audio

Související