Opravit koleje a vyřešit dluhy – co je potřeba k tomu, aby se vlaky vrátily na jindřichohradeckou úzkokolejku?
Na úzkorozchodné tratě z Jindřichova Hradce do Nové Bystřice a Obrataně se nejspíš už brzy vrátí vlaky. Ty tam po krachu železniční společnosti nejezdí už víc než rok a půl. První krok pro obnovení provozu udělaly minulý týden oba kraje, když vybraly dopravce.
Výběr dopravce je skutečně jen první krok. Jak Vysočina, tak Jihočeský kraj, si pro provozování úzkokolejky vybrali stejnou firmu, a to brněnský Gepard express. Ten by tam měl podle návrhu smluv začít jezdit 15. června.
Do té doby je ale ještě třeba vyřešit mnoho věcí. Tou technickou je stav tratí, o které dlouhou dobu nikdo nepečoval. Toho by se měla ujmout společnost Swietelski rail, která by měla mít údržbu kolejí na starosti i do budoucna.
Co je ale ještě důležitější, je vyřešit obří dluhy, které na úzkokolejce vznikly. Ty by měla zahladit reorganizace, kterou v lednu odsouhlasil soud. Její plán musí být připravený nejpozději do konce května, což je pouhých čtrnáct dní před plánovaným začátkem provozu.
Mohlo by vás zajímat
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Hrad už se soudu dvakrát ptal, co se děje. Speciálové si bez vysvětlení nepřišli pro abolici ani usnesení
-
Trumpova administrativa začala likvidovat Hlas Ameriky. Stanici musí opustit 85 procent personálu
-
Obranná linie, zákopy i plot proti nelegální migraci. Jak Pobaltí a Finsko chrání východní křídlo NATO
-
,Musíme se postavit za Tchaj-wan, jinak to dopadne špatně.‘ Denemarková chystá novou knihu