Nejoblíbenější a zároveň nejkradenější vozidlo. Škoda Octavia

10. prosinec 2016
Motorsvět

Patří k nejoblíbenějším, ale zároveň nejkradenějším modelům u nás – nyní se dočkala modernizace, samozřejmě mluvíme o Škodě Octavii, na kterou se podíváme. Někdy dojde k modernizaci a inovaci modelu, pro kterou by běžný zákazník potřeboval brýle, aby si na první pohled změn vůbec všimnul.

To rozhodně neplatí u modelu Octavie, který právě zamířil na český trh. Možná po vzoru automobilky Mercedes vás hned na první pohled zaujmou dělené přední světlomety. Novinek je však celá řada a to zejména na poli asistenčních systémů.

Na své si přijdou i milovníci výbav na přání i zastánci speciální edice s označením Laurin - Klement. Za základním stupněm Activ následují ještě další čtyři výbavy, cenové nabídky začínají na částce něco málo přes 400 000 Kč.

„Osobně jsem zatím nejnižší tříválcovou motorizaci v testu neměla, tudíž k ní přistupuji minimálně s respektem. Pokud někdo chce větší sportovní zážitek z jízdy, neměl by v nabídce přehlížet benzinovou jednaosmičku s turbem a výkonem 132 kW.“

U nás na Vysočině se rozhodně může hodit i pohon 4x4.

Teď už ale zpátky ke slibovaným asistentům. „Nově Oktávka sama zacouvá i s přívěsem, ohlídá vám jízdní pruhy, a to i při předjíždění. Díky možnosti měnit charakter tlumičů budou na výběr už dobře známé jízdní režimy s označením normal, komfort i sport. Poslední roky se pro mě Škodovka stala automobilkou, u které si při prvním pohledu na facelift říkám, je tohle právě ono,“ ptá se Veronika Vošická.

„Zatím jsem se však vždy přesvědčila o tom, že designéři vědí, co dělají, že mají ten správný recept na nadčasovost a funkčnost."

Celý pořad si poslechněte v přiloženém audiu.

autor: Veronika Vošická
Spustit audio