Suzuki Ignis – malé auto s vlastnostmi velkého

22. duben 2017
Motorsvět

Už v minulosti se pro svoji mrštnost a nabídku pohonu 4x4 stal Suzuki Ignis oblíbeným vozidlem řady českých řidičů. Nyní opět míří na český trh se svojí teprve třetí generací, ta je sice známa už od roku 2015, ale k nám se dostává až nyní.

Typicky se tedy u prodejců dočkáme auta s hranatějšími tvary, které svojí délkou spadá ještě do kategorie minivozů, ale na výšku je o dost přeskakuje. Navíc světlá výška 18 cm naznačuje, že i u starší skupiny řidičů, bude sourozenec Vitary bodovat. Co však bude zákazníky lákat nejvíce, bude nejspíš cena. Ta u předokolky ve výbavě komfort startuje už na částce 240 000 Kč.

Typicky se tedy u prodejců dočkáme auta s hranatějšími tvary, které svojí délkou spadá ještě do kategorie minivozů, ale na výšku je o dost přeskakuje. Navíc světlá výška 18 cm naznačuje, že i u starší skupiny řidičů, bude sourozenec Vitary bodovat. Co však bude zákazníky lákat nejvíce, bude nejspíš cena. Ta u předokolky ve výbavě komfort startuje už na částce 240 000 Kč.

Pokud si však připlatíte o 22 000 korun navíc, auto bude stát na litých kolech, ohřejete si pozadí a sedačku řidiče si výškově nastavíte. Největší přidanou hodnotou pak nebudou pěkné střešní lišty, ale obrazovka multimediálního systému. Mnoho zákazníků však kupovalo Ignise pro pohon 4x4, který u takto malých vozidel naleznou u konkurence jen zřídka. Ve výbavě Premium jej získáte za částku pod 320 000 Kč.

I první jízdní dojmy napovídají, že se japonská automobilka nemá za co stydět. Podvozek je sice hlučnější, ale dvanáctistovka s výkonem 66 kilowat mile překvapí. Může za to váha, která je v případě pohonu přední nápravy kolem 900 kg. Na jízdním dojmu si částečně svojí daň vybírá i hranatý tvar karoserie, ale pokud jste zrovna milovníky východoasijských tvarů, můžete po odhodu Daihatsu z Evropského trhu, zamáčknout slzy.

Celý pořad si poslechněte v přiloženém audiu.

autor: Veronika Vošická
Spustit audio