Na Vysočině znovu začalo jezdit více linkových autobusů včetně dálkových spojů
Na Vysočinu se po koronavirovém útlumu zase vrací veřejná doprava. Po několika týdnech mohou cestující plně využívat například linku Dačice-Moravské Budějovice-Brno.
„Vidím, že tady jezdí v 10:35, ale to je pozdě, musím tam být na dvanáctou. Budu muset jet ráno v šest hodin,“ říká na pátém nástupišti autobusového nádraží v Jaroměřicích nad Rokytnou jeden z cestujících. Právě tam také staví autobus, který spojuje tři kraje – Jihočeský, Vysočinu a Jihomoravský.
Dva páry denně
V době omezení jezdily jen dva autobusy týdně. Aktuálně se vrací k režimu dva páry spojů denně. „Já se jen dívám, protože ve čtvrtek pojedu do Brna na kontrolu,“ řekl pan Pavel, jediný člověk toho času na zastávce.
Po chvilce autobus na jaroměřické nádraží přijel, ale úplně prázdný. „Teď je prázdný, do Moravských Budějovic ale byl obsazený. Myslím, že to lidi ještě neví, starší lidi. Mladí si to najdou na internetu. Zase to rozeběhne, začnou jezdit středoškoláci a bude to zpět v těch zajetých kolejích,“ dodal řidič Radim Peřina.
Na Vysočině se postupně obnovují další spoje, například od minulého týdne jezdí i tzv. školní autobusy.
Související
-
Z Humpolce na Jihlavu po dálnici bez omezení. Práce na D1 tam skončily
Mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem na dálnici D1 dělníci o víkendu odstranili dopravní omezení. I přes komplikace se sněhem se dálnici zprovoznit podařilo.
-
Těšil jsem se, ale s rouškou mě to nebaví. Prvňáci a druháci se vrátili do lavic
Žáci prvních a druhých tříd základních škol a žáci speciálních škol se v polovině týdne mohli vrátit zpátky do lavic.
Nejnovější zprávy
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
‚Ani na víkend do Minsku nemůžu.‘ Rusko nechce úředníky či státní zaměstnance pouštět za hranice
-
Jak ochránit podmořské kabely? Vždy se něco pokazí. Ujistěte se, že víte, komu volat, radí americký voják
-
Na genetice tolik nezáleží, říkají dívky z babyboxu. Anežka a Dominika spolu chtějí zůstat v kontaktu
-
Landovský: Ukrajina systémy obrany potřebuje. Rusko bombarduje z 90 procent civilní a infrastrukturní cíle