Kvůli dovolené se nestresujte, pak postrádá smysl

13. červenec 2017
Dovolená, děti

Dovolené jsou v plném proudu a často zažíváme velký stres ještě před ním, než na ni vůbec odjedeme. Máme obavy z toho, abychom na něco důležitého nezapomněli, aby se nám všechno vešlo do kufru a navíc každý z členů rodiny má jiné nároky na množství zavazadel a to vytváří konfliktní situace. Jak vše zvládnout, přišla poradit psycholožka Olga Hinková.

„Je dobré začít od toho nejdůležitějšího, to, co opravdu nesmíte zapomenout. Dnes je ve světě situace lepší v tom, že když něco zapomenete, tak můžete věc dokoupit nebo si ji sehnat. Ale pas, peníze, pojištění nebo doklady, vouchery, letenky a tyto základní věci mějte nachystané jako první a mějte je někde stranou v batůžku a všechno ostatní už je méně a méně podstatné,“ radí Olga Hinková.

Cestovní horečka existuje

U citlivých lidí se může projevit i cestovní horečka. Neprojevuje se přímo zvýšením tělesné teploty, ale spíše zažívacími potížemi. „U někoho se navíc může projevit nemoc z toho, že bude mít volno a že bude mít dovolenou. To mu brání užít si tu dovolenou. Ale to už jsou problémy, se kterými by se mělo začít něco dělat,“ upozorňuje host.

Dovolenou si naplánujte minimálně na dva týdny

Dovolená by měla trvat nejméně 14 dnů, abyste vyčistili hlavu a zároveň nemysleli na to, co se děje v práci a jaké úkoly vás čekají. „Pokud si nevypnete telefon a jste napojení na notebooky, tak mozek nevypneme. I tak to trvá dva až tři dny, než se ponoříme do odpočinkového,“ říká host.

Ideální je kombinace aktivní a pasivní dovolené

Důležitý je pasivní odpočinek, například přečtení si pěkné knížky a zároveň kombinace aktivní a sportovní dovolené, při které například chodíte po horách, jezdíte na kole, plavete a podobně. Jednotlivé aktivity si zase můžete rovnoměrně rozložit v rámci celé dovolené. Ideální jsou takové aktivity, které máte rádi.

  • Životní styl
  • Publicistika