Jihlava hledá rovnováhu, modré zóny by podle radního Bekeho měly usnadnit život všem

26. červen 2024

Parkovací systém Jihlava postupně buduje už od roku 2010, aby se město vypořádalo s narůstajícím počtem automobilů. Město parkovací zóny zavedlo ve Srázné, okolo pivovaru a několikrát byla na stole myšlenka na jejich další rozšiřování, ta ale narážela na nedostatek společenské odvahy.

Podle radního Davida Bekeho z ODS se počet aut v Jihlavě od roku 2010 téměř zdvojnásobil. „Město je nějak postavené. Přirovnávám to k šatní skříni, do které nelze neustále přidávat nové oblečení. Stejně tak nelze neustále zaplňovat ulice dalšími a dalšími auty,“ vysvětluje Beke.

Aktuálně se modré zóny rozšiřují s cílem uvolnit centrum města a zajistit, aby místní obyvatelé měli kde parkovat. „Původní plán byl dostat auta z centra, aby lidé mohli parkovat, aby místní měli někde zaparkovat. Ale není to jenom vytlačování problému na periférie,“ říká Beke.

Je důležité zajistit, aby všechny skupiny, které potřebují parkovat, měly tuto možnost. Rezidenti, dojíždějící, podnikatelé i zákazníci potřebují možnost parkování v rozumné vzdálenosti od svých destinací. „Parkovací systémy jsou navrženy tak, aby doprava ve městě proudila hladce. Je to jako krevní oběh – pokud krev neproudí, tělo umírá. Stejně tak město potřebuje efektivní systém parkování, aby mohlo fungovat,“ přirovnává Beke.

Rozšiřování modrých zón má za cíl zajistit, aby místní obyvatelé měli kde parkovat, ale také aby se usnadnilo parkování pro dojíždějící, podnikatele a zákazníky. „Pro mě by bylo nejlepší, kdyby stačilo lidem říct, zvažte, jestli opravdu potřebujete tři auta, jestli vám nestačí jedno,“ dodává Beke.

Spustit audio