Humpolec bude řešit komplexně dopravu. O názor poprosí až 500 domácností

Humpolec, prostor kolem autobusového nádraží
Humpolec, prostor kolem autobusového nádraží

Humpolec se v posledních měsících změnil ve velké staveniště. Na několika místech se opravují silnice, k tomu se staví v parku Stromovka.

Některé dříve široké silnice se zužují nebo mají zúžit ve prospěch širších chodníků. Příkladem je frekventovaná Husova ulice vedoucí od pošty k supermarketu Billa.

 „Myslím si, že se ubírá kapacita na parkování, aspoň mi to tak přijde,“ říká pan Pavel při pohledu na téměř hotovou rekonstrukci Husovy ulice. Stojíme před humpoleckou poštou, kde dělníci dokončují poslední práce na nové podobě části centra. Řidiče tam bude čekat průjezd užší vozovkou.

Místostarosta Květoslav Namyslo vysvětluje: „Je to samozřejmě takový opačný trend. Možná reakce na to, že se dřív spíše rozšiřovaly ulice. Ale s nárůstem dopravy, aspoň to tvrdí odborné výzkumy a policie, to přináší řadu nehod, řadu problémů, protože se předjíždí, kde by se předjíždět nemělo, jede se nepřiměřenou rychlostí, protože ta široká ulice vždycky tak jako vyzývá k tomu jet trošku ostřeji.“

„Já si myslím, že by se třeba na Okružní ulici měly zlepšit přechody pro chodce. Z důvodu zvýšený frekvence, jak je teďka uzavřená dálnice D1, tak tady vlastně vede obchvat přes Speřice a auta zase najíždějí na dálnici a tam je to opravdu hodně problematický,“ dodává oslovený řidič Pavel.

I místostarosta Namyslo přiznává, že méně místa nemusí vždy znamenat bezpečnější silnici. „Samozřejmě, je to nepříjemné třeba pro cyklisty.“

Dopravní výzkum

Nestačí tedy jenom ubrat nějaký ten metr z jízdních pruhů nebo zjednosměrnit ulice. Následovat by vždy mělo nějaké širší řešení. V Humpolci si proto chtějí nechat vypracovat studii kompletního řešení dopravy ve městě. Zapojit se mají i sami obyvatelé.

„Bude to i průzkum mezi lidmi. Mělo by být osloveno řádově 500 domácností. Já ten dotazník, který připravují, zatím nemám, tak nevím, co tam bude všechno za otázky. No a provádí se další analýzy: měření průjezdu křižovatkami, na těch významných komunikacích sčítání dopravy. Budou se asi sčítat, kde auta parkují, proč tam parkují, jak dlouho tam parkují. Bude to spousta analytických podkladů, které ta firma bude vyhodnocovat a z nich by měla vzniknout nějaká koncepce, jak to tady ve městě dál dělat,“ řekl místostarosta.