Alfou a omegou dobrého piva je čistota
Obchodní sládek není na pivotu při výrobě piva. To je rozdíl proti sládkovi studovanému. Ten pivu rozumí od začátku do konce a svůj čas tráví přímo v pivovaru. Naopak obchodní sládek má za úkol cestovat.
Obchodní sládek navštěvuje provozovny a učí jejich zaměstnance, jak se mají o pivo starat. „Snažím se, aby zákazník dostal pivo v co nejlepší kvalitě,“ vysvětluje obchodní sládek rodinného pivovaru Bernard Petr Kolařík. Který na pozici začíná už 22. sezonu. „Vždycky jsem rád, když mi zákazníci ukáží nebo pošlou fotku, že se to zlepšilo potom, co jsem jim ukázal, jak na to,“ usmívá se.
Dobré pivo je o čistotě. „A jakmile ta čistota tam není, tak bohužel se často stane, že to pivo ani není dobré,“ pokračuje humpolecký obchodní sládek. „Takže já mám tři čé. Je to čistota, čerstvost a čepování,“ dodává.
Jak poznat čistou sklenici na pivo, kvalitně načepované pivo a jak se vůbec o pivo starat a kde ho skladovat? Poslechněte si celý rozhovor.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Víte, kde spočívá náš společný ukrytý poklad? Blíž, než si myslíte!
Jan Rosák, moderátor


Slovo nad zlato
Víte, jaký vztah mají politici a policisté? Kde se vzalo slovo Vánoce? Za jaké slovo vděčí Turci husitům? Že se mladým paním původně zapalovalo něco úplně jiného než lýtka? Že segedínský guláš nemá se Segedínem nic společného a že známe na den přesně vznik slova dálnice? Takových objevů je plná knížka Slovo nad zlato. Tvoří ji výběr z rozhovorů moderátora Jana Rosáka s dřívějším ředitelem Ústavu pro jazyk český docentem Karlem Olivou, které vysílal Český rozhlas Dvojka.