Železniční stanice Křižanov bude mít novou výpravní budovu. Ta stará už je částečně na zemi

Podcasty, rozhovory, příběhy Další podcasty, rozhovory a příběhy Křižanov, nádraží v rekonstrukci

Hala nádražní budovy v Křižanově šla k zemi. Dělníci ji v rámci rekonstrukce zdemolovali. Staveniště u nádraží komplikuje cestování lidem čekajícím na vlak.

„To se dá všechno přežít, hlavně ať to jezdí,“ komentuje Marie Křižanová z Křižanova současnou rekonstrukci blízkého nádraží. A ačkoliv jméno městyse hlásá i cedule u kolejí, ve skutečnosti je výpravní budova už v katastru sousední obce Kozlov.

Křižanov – Kozlov

Práce překvapily i paní Kozelkovou, kterou potkávám nedaleko. „Já jsem o tom vůbec ani nevěděla, jsem jela předevčírem pro syna na nádraží, tak jsem z toho byla dost překvapená, že to tam tak vypadá, jak to tam vypadá.“

To nezávislý starosta Kozlova Jaromír Plodek vše sleduje pozorně: „Je to taková trošku rarita, Kozlov má nádraží a jmenuje se Křižanov. Pracuje se tady neustále, dá se říct, každý den, od rána do večera, bohužel trošku koronavirus nám to zpozdil, v té době se tady pohybovalo minimálně lidí, ale dneska už vidíte, že opravdu zase pracují na všech frontách.“

Jaromír Plodek navíc v nádražní budově i bydlí, současná rekonstrukce je mu tak bližší než ostatním, ač je dočasně s rodinou v náhradním bydlení. „Dělají rozvody elektriky, odpady, vodu, okna se mění, střecha se bude samozřejmě vyměňovat, ta už je taky děravá, bude to pěkné, téměř jako nové.“

Přestavba celého úseku železnice

Rekonstrukce budovy je součástí přestavby traťového úseku Křižanov – Sklené nad Oslavou, pokračuje mluvčí Správy železnic Nela Friebová: „Její součástí je částečná demolice stávající budovy, kde bude následně zřízeno parkoviště a zastávka veřejné hromadné dopravy. V části, která bude zachována, se zateplí fasáda a vymění se dveře, okna a střecha. Uvnitř budovy vznikne nová čekárna, pokladny a bezbariérové WC.“

Veškeré práce jak na trati, tak na nádražní budově mají skončit nejpozději na jaře příštího roku a celkem vyjdou na 43 milionů korun.

Spustit audio
autoři: Tereza Pešoutová , mik

Související