Vstal jsem minutu před hodinou, tady se musíme učit. Ne všichni žáci se do lavic vrátili s radostí

1. prosinec 2020 06:00

Největší audioportál na českém internetu

Škola, ilustrační foto | Foto: Šárka Škapiková, Český rozhlas

Na základní školy se včera vrátil zbytek prvního stupně a žáci 9. tříd. Po týdnech se pak budou střídat žáci šestých, sedmých a osmých tříd.

Včera se do lavic k prezenční výuce vrátili žáci celého prvního stupně a devátých tříd a polovina šesťáků, sedmáků a osmáků, kteří doposud zůstávali doma kvůli snaze zpomalit šíření epidemie koronaviru.

Docela jsem se těšil…

Většina dětí se tak po téměř dvou měsících na distanční výuce do školy vyloženě těšila, a to nejen proto, že mohly konečně vidět své kamarády. Ne všem se ale do školy chtělo.

„Docela jsem se těšil, už mě to doma nebavilo. Lepší je to ve škole, když se to vysvětlí.“ Osmák Jakub Urbánek po téměř dvou měsících doma míří znovu do své třídy na Základní škole ve Stonařově nejen kvůli výuce, ale třeba i proto, aby si znovu popovídal se spolužáky. 

Vstal jsem minutu před výukou

Ne všichni ale prezenční výuku preferují. Našli se i takoví, kterým výuka z domova svědčila. „Já jsem se moc netěšil, protože doma to bylo jiný. Prostě jsem vstal minutu před výukou, do hodiny si vzal něco k jídlu, bylo to v klidu všechno a tady ve škole se musíme učit,“ vysvětluje důvody, proč je distanční výuka lepší jeden z deváťáků.

Ti se, na rozdíl od žáků osmých, sedmých a šestých tříd, vrátili do školy na stálo, jak potvrzuje ředitel Zdeněk Zdražil: „Tento týden budeme mít osmáky a šesťáky, sedmáci jsou na dálkové výuce. No a pak se to bude střídat takhle do Vánoc.“

Střídání výuky pro kantory

Učitelé základní školy tak budou učit zároveň prezenčně i distančně, říká Zdeněk Zdražil. „Praktikovat se to bude tak, že ti, co jsou přítomni, se odučí prezenčně a v těch prostorách si kolegyně a kolegové dali hodiny tak, aby ve volných hodinách mohli vyučovat dálkově.“

Někteří kvůli tomu museli upravit i výuku. Třeba učitelka matematiky Marcela Březnová upravila svůj plán a připravila si jinou látku, než by normálně s žáky probírala. „Třeba v šestce jsem přeskočila k jinému učivu, než bych normálně podle plánu dělala, a třeba k rýsování se vrátím hned jak přijdou do školy.“

Režim střídavé distanční a prezenční výuky by pak měl na základních školách a víceletých gymnázií fungovat, dokud se Česká republika nepřesune do druhého stupně protiepidemického systému PES.

autoři: Patrik Salát , mik

Mohlo by vás zajímat