Simona Hniličková: Do plavek nezhubnete za dva měsíce

Lektorka STOBu Simona Hniličková s moderátorkou Dášou Kubíkovou

I maminky po porodu mohou cvičit, chtějí-li znovu vypadat tak dobře, jako dříve. Maminka půlročního Honzíka Simona Hniličková z jihlavského pohybového studia Body move přiznala, že patří k nadšencům, kteří to nemohli vydržet a snažili se cvičit po porodu téměř okamžitě, ale obecně se doporučuje počkat, než mamince skončí šestinedělí.

Nejlepší je začít s cvičením na spalování tuku v pomalejší tepové frekvenci, to znamená nijak to nepřehánět s rychlostí a neposkakovat. „Určitě nejsou vhodné trampolíny a jiné skoky nebo nárazy, dokud nemají maminky zpevněné pánevní dno. Doporučila bych počkat alespoň šest měsíců od porodu,“ dodala Simona Hniličková ve středeční poradně.

Vhodné je naopak cvičit pilates, power jógu, cvičení na míčích nebo kruhový trénink, který pomůže postavě a spálí tuky. Nezapomínejme ani obyčejnou chůzi – vyzkoušet můžeme nordic walking - chůzi s hůlkami, která je poslední dobou čím dál oblíbenější.

Jaro je obdobím, kdy se posilovny a tělocvičny naplní nadšenci, kteří chtějí zhubnout do plavek. Podle Simony Hniličkové to už ale pozdě: „Přichází hodně lidí s novoročním předsevzetím, které ale cvičení brzy přestane bavit. Pár měsíců stejně na zhubnutí do plavek nestačí. O kousek to pomůže, ale nejde to pak podle představ. Hubnutí by nemělo být rychlé a hlavně to ani není zdravé.“ Simona Hniličková dodává, že k pohybu je velmi důležitý i jídelníček, který je nutný upravit. Nejen kvůli ztrátě kilogramů, ale i kvůli celulitidě, která v posledních letech trápí i hodně mladá děvčata.