Sebeřízení, samostatnost při hodinách. Učitelé se v Koutech vzdělávají na letní škole
Rozvíjet své pedagogické znalosti a dovednosti vyrazily desítky učitelů z celé republiky do obce Kouty u Ledče nad Sázavou.
Účastní se letní školy s názvem Pomáháme školám k úspěchu. Tento týden se věnují tématům čtenářství a kritické gramotnosti. A také umění sebeřízení při učení.
Sebeřízení
„Jsme říkali, že to trochu odlehčíme takovou malou scénkou a zkusili promyslet, co z toho videa vnímáte jako prvky, které by mohly souviset se sebeřízením.“ Dialog ze známého amerického sitcomu navozuje tvůrčí atmosféru na jedné z dílem letní pedagogické školy pro učitele v Koutech u Ledče nad Sázavou. Ta je věnovaná sebeřízení při učení.
Právě to lektoři považují za stále důležitější pilíř ve výuce žáků, potvrzuje jedna z lektorek letní školy Kateřina Sládková: „Dnešní děti v dnešním světě potřebují se umět rozhodovat a umět třeba i argumentovat a je to jedna z dovedností, která je potřeba pro dnešní svět a vůbec pro svět 21. století.“
Sebeřízení v distanční výuce
Svůj podíl na tom má podle Kateřiny Sládkové i distanční výuka, kterou měli žáci téměř celý uplynulý školní rok. „Distanční výuka ukázala dětem tu možnost sebeřízení, kdy vlastně nebyly vedeny denně těmi učiteli, ale vlastně mohly si nějakým způsobem zařizovat čas a plnění těch věcí podle sebe, a to je třeba jedna z částí sebeřízení.“
Jedním z cílů kurzu je ukázat pedagogům, jak vést žáky k větší samostatnosti v hodinách, vysvětluje programová ředitelka projektu Hana Košťálová. „Příliš mnoho práce je na učiteli a děti si spíš plní to, co si učitel připraví, než aby byly vlastníky svého učení. Hledáme cesty třeba skrze čtenářství a pisatelství.“
Právě literatura, její čtení i pochopení nebo tvůrčí práce totiž mohou děti podle lektorů často naučit víc než strohý výklad látky z učebnic.
Letní školy se v Koutech účastní zhruba osmdesátka pedagogů z celé republiky. Nabyté zkušenosti chce většina z nich využít už v blížícím se školním roce.
Související
-
Studijní centrum Basic: Distanční výuka prohloubí vzdělávací rozdíly mezi dětmi
Zdeňka Masopustová a Veronika Smejkalová pracují ve vzdělávacím centru Basic. S Helou Dvořákovou si povídaly o potížích distanční výuky.
-
Třebíčský dům dětí se zapojil do distanční výuky. Pomáhají žákům základních škol
Distanční výuku zvládá každé dítě trochu jinak. Některé s ní nemá problémy, jiné se bez pomoci neobejde. Právě takovým pomáhají v třebíčském domu dětí a mládeže.
Nejnovější zprávy
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Kauza Con Invest: podnikatel s vazbami na oligarchu i expert na firmy v daňových rájích půjdou k soudu
-
Slovenská koalice by se ráda zbavila ‚neřízené střely‘ Danka. Všem by vyhovovalo, kdyby odešel do Bruselu
-
Tuleja a predátoři? Část akademiků ho nebude brát vážně, soudí novinář Koubský
-
ONLINE: Pošlete rakety Patriot, žádají ukrajinští energetici. Jinak nezvládnou zemi připravit na zimu