Řidiči nespí a jezdí na popraskaných gumách

30. květen 2012
Zprávy z

Policisté z týmu Kamion dnes opět kontrolují řidiče na vysočinském úseku "dé jedničky". Zajímá je technický stav nákladních aut a také to, jestli řidiči dodržují předepsané bezpečnostní přestávky.

Ojeté pneumatiky nebo popraskané rezervy. To byly nejčastější nedostatky u nákladních aut, které dnes ráno zkontrolovali policisté z týmu Kamion na vysočinském úseku dálnice D1. Na 117. kilometru ve směru na Brno zastavili také řidiče Jiřího Šobka, který Regionu tvrdil, že má vše v pořádku. "Já se hlavně dívám na to, jestli mám v pořádku pneumatiky a jestli mi auto dobře brzdí. Teď jsou kamiony vybavený tak, že když je něco špatně, hned se vám někde rozsvítí kontrolka," řekl Regionu řidič krátce před kontrolou. Nakonec musel ale za popraskané pneumatiky a chybějící zracátko, zaplatit policistům pět set korun.

Policisty kromě technického stavu nákladních aut zajímá také to, jestli řidiči dodržují předepsané bezpečnostní přestávky. Právě s těmi si totiž šoféři příliš hlavu nelámou. "Měli jsme tu před časem dokonce řidiče, který jel podle koleček snad tři dny v kuse. Šoféři únavu dost podceňují. Vždyť stačí tak málo a stane se obrovské neštěstí," řekl Regionu dálniční policista Roman Hlouch.
Tým Kamion vznikl na Vysočině v březnu loňského roku. Od té doby už policisté zkontrolovali devět tisíc řidičů, z nichž polovina byli cizinci. Na takzvaných kaucích vybrali muži zákona za rok šest milionů korun. Kdo by si ale myslel, že policisté kontrolují kamiony pouze na dálnici, je na omylu. Členy týmu Kamion mohou šoféři potkat i na hlavních tazích v našem kraji - například v Ostrově nad Oslavou na Žďársku nebo na Kasárenské křižovatce na Jihlavsku.


autor: Lucie Maxová
Spustit audio