Nevyužívaná trať začne chátrat během několika měsíců, vlaky na Jindřichohradecké úzkokolejce nejezdí už přes půl roku
Už sedm měsíců nejezdí vlaky na úzkokolejce, která mimo jiné spojovala také Vysočinu s Jihočeským krajem. Společnost Jindřichohradecké místní dráhy je v insolvenci a ukončila své fungování. Jak dlouho vydrží trať bez údržby a nemůže už být nenávratně poškozená?
I na nepoužívané trati je přitom nutné provádět pravidelné kontroly a měření. V závislosti na výsledcích pak závady opravovat a trať udržovat. „Z obecného hlediska se nejčastěji jedná o úpravu zeleně. Tedy o travní porost v kolejišti nebo křoviny kolem tratí, které je nutné ořezávat, protože jinak by ta trať mohla zarůst,“ říká mluvčí Správy železnic Nela Friebová.
Nezbytné je taky sledovat opotřebení konstrukcí a železničního svršku, jako jsou přejezdy a mosty, které můžou degradovat, i když nejsou v provozu. Provozovatel trati by tedy měl zajistit, aby například nedocházelo k opadávání materiálu na vozovku, která vede pod mostem a podobně.
„Co se týká zeleně, tak se bavíme o vlivu, který se projeví v řádu měsíců. U kolejiště samotného je to dlouhodobější charakter, řádově roky,“ počítá Friebová.
Řeší údržbu nevyužívaných tratí legislativa? A co všechno je nutné udělat před tím, než se na koleje vrátí vlaky? Poslechněte si celý rozhovor s mluvčí Správy železnic.
Související
-
O turistický provoz na jindřichohradecké úzkokolejce už projevili zájem dva železniční dopravci
Historická úzkokolejka, která spojuje Jindřichohradecko s Pelhřimovskem, by se mohla dočkat znovuobnovení provozu. Vlaky tam nejezdí od poloviny října.
Nejnovější zprávy
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Francie čelí rekordnímu deficitu veřejných financí. Na finančních trzích si půjčovala více než Řecko
-
Nobelovu cenu za mír získala japonská organizace Nihon Hidankjó. Bojuje proti jaderným zbraním
-
Spor mezi Ševčíkem a VŠE bobtná. Odvolaný děkan se handrkuje s etickou komisí i rektorem školy
-
Krvavá, kontroverzní a satirická Substance umožňuje chechtat se v kině zděšením