Nefunguje vám plynový kotel? Na opraváře můžete čekat i několik dnů, bez ohledu na počasí

12. prosinec 2019 06:00

Sehnat na Vysočině servisního technika na opravdu plynového zařízení může i v případě akutní havárie trvat dlouhé dny. A lidem nezbývá, než čekat v zimě.

„Před časem se mi rozbil kotel. Volali jsme a dali nám lhůtu deset dní. Naštěstí máme babičku v místě bydliště, tak jsme tu nejakutnější fázi přečkali u ní. Ale nedokážu si představit, že jsou rodiny, které nemají kam jít a jsou bez kotle,“ vrací se k nepříjemné zkušenosti paní Marie z Jihlavy.

Technika nakonec sehnala a teď už znovu bydlí doma.  Že není zdaleka jediná, komu se něco takového stalo, mi potvrzuje i servisní technik plynových spotřebičů. Jeho pracovní doma značně převyšuje běžnou osmihodinovou.

„Je nás strašně málo, že čekací doby jsou tak dva měsíce. S tím, že když někomu to netopí, tak jsou lidi v háji. Když se netopí, snažíme se trošičku dřív, ale i tak je to asi týden. Mám měsíčně dvě stě zakázek a jezdím od rána do večera včetně víkendů a jsem nejmladší servisák v okolí. Nikdo mladší není a nebude.“

„Vím, že jeden nebo dva umřeli, někteří skončili, většinou jsou to chlapi starší padesát až šedesát let a už se jim taky nechce dělat do večera. Dnes někoho sehnat je těžký problém.“

Složitá zařízení

Opravy složitých zařízení se navíc mohou protáhnout. Technici pak musí další návštěvy zákazníků odsouvat. „Návštěva trvá hodinu, ale byl jsem i u případu, kdy jsem ten kotel dával dohromady osm hodin za deset tisíc korun.“

Na rozdíl od kotlů na tuhá paliva u plynových pravidelné roční revize nenařizuje zákon. Nutná je jen tříletá kontrola těsnosti plynových rozvodů. Podrobnější kontroly samotných kotlů ale ukládají majitelům přímo výrobci těchto zařízení. 

Každoroční kontrola plynového zařízení vychází většinou na pět set až patnáct set korun. V případě havárie způsobené nezrevidovaným kotlem jdou ale na vrub majitele všechny škody.

autoři: Zuzana Dudášová , mik
Spustit audio

Související