Na jaře můžeme začít s novými druhy cvičení

Simona Hniličková s moderátorkou Dášou Kubíkovou

Při hubnutí do plavek máme hned několik možností, jakým způsobem vylepšit postavu. Simona Hniličková z jihlavského studia Body Move doporučuje například cross form: „To je hodinové cvičení, při kterém vyzkoušíte různé typy pohybu asi na 18 stanovištích. Každý je v jednu chvíli na jednom stanovišti.“ Cvičení je zaměřeno na celé tělo, jedno posiluje nohy, jiné procvičuje ruce, další břicho a během hodiny se to stále obměňuje i za pomoci neobvyklých pomůcek. „Je tam například lodní lano, různá bradla, na kterých se visí, žebřík na zemi a podobně, je to hodně pestré,“ láká trenérka.

Toto cvičení ocení podle Simony Hniličkové člověk, kterého nebaví věnovat se celou hodinu jednomu stylu. „Na každém stanovišti jste 20 – 30 vteřin a pak máte další půl minutu na to, abyste přešli na jiné, takže tělo se celou hodinu pohybuje. Trenér všechno ukáže, vysvětlí, měří čas a také povzbuzuje,“ usmívá se Simona Hniličková.

Twerk je vlastně hubnutí tancem

„Kdo má o twerk zájem, pochopí, o co se jedná a neurazí se, i když říkáme, že si jdeme hodit zadkem. Je to totiž typ tance, kde se využívá především spodní část těla. Kromě zadečku, který se vlastně celou dobu natřásá, se posilují například i stehna a na konci při složitějších choreografických prvcích i ruce, na které se tanečnice postaví. Pohyb je téměř celou dobu v podřepu, který posiluje nohy,“ vysvětluje trenérka fitness a láká i na moderní rytmickou hudbu.

Pro změnu váhy je k pohybu nutné přidat změnu jídelníčku

Kurzy STOB (Stop obezitě) nabízejí od dubna zájemcům pomoc při hubnutí. Jejich náplní je úprava jídelníčku, který je každému šitý speciálně na míru, ale i výběr vhodného pohybu. „Klientka se dozví, jestli má cvičit spíše na sílu, na spalování tuků nebo nějaký úplně jiný typ cvičení. Zjistí i jak se má stravovat, čeho se vyvarovat, a to všechno se po celou dobu 12 týdnů kontroluje,“ uvádí Simona Hniličková.

Na konci každé hodiny se cvičí společně, ale tak, že si klientky všechny typy a druhy cvičení vyzkouší. Projdou základem, aby mohly vybrat, čemu se později budou věnovat. „Jako jediné jejich cvičení za týden to ale rozhodně nestačí! Až si vyberou, co jim vyhovuje, měly by cvičit alespoň dvakrát týdně,“ říká Simona. Do těchto kurzů nechodí jen ženy s obezitou, ale i štíhlé ženy, které se bojí, aby nepřibraly později a chtějí se vyvarovat špatných návyků do budoucna.