Lidé by se mohli dočkat kratšího stavebního řízení, a to díky novému propojení systémů

27. březen 2025

Největší audioportál na českém internetu

Ilustrační foto | Foto: Pixabay

Jak probíhá implementace bypassu na stavebních úřadech?

Po loňské nepovedené digitalizaci začínají úřady používat nové propojení systému, které by mohlo stavební řízení urychlit. Ne všude ale funguje.

Na některých úřadech v kraji stále nefunguje systém pro vedení stavebního řízení. Pro lidi to může znamenat v nejhorším případě i zdržení povolování staveb. Stále jde o následky loňské nepovedené digitalizace systému. Ne všude se totiž podařilo zprovoznit takzvaný bypass, který by měl starý a nový systém propojit, aby oba byly plně použitelné.

Čtěte také

Už minulý rok měli pracovníci stavebního úřadu problémy s přechodem na nový systém. Po nějakém čase jim ale stát povolil pracovat i v tom starém. Nastal ale problém, protože žádosti mohli lidé odesílat i pomocí toho nového. Úředníkům tak nezbylo, než data mezi systémy přenášet ručně. Teď jim má práci usnadnit bypass, který oba systémy propojí. Ne všude ale funguje, potíže jsou také na největším stavebním úřadě na Vysočině, magistrátu v Jihlavě.

„Bypass v Jihlavě bohužel nefunguje. Měl začít fungovat zhruba před třemi týdny. Na pokyn ministerstva pro místní rozvoj provedli naši informatici požadované nastavení, aby se ty systémy technologicky propojily, ale bohužel se to nepovedlo. Pro úředníky se tam vůbec nic nezměnilo. Žádné žádosti podané do systému přes portál se nám do agendového systému nepřenášejí,“ říká Radovan Daněk.

Čtěte také

Některé menší úřady mají také problém kvůli nedostatku pracovníků bypass implementovat. Podle ministerstva pro místní rozvoj ale musí být systémy propojené do konce roku 2027.

autor: Milan Soldán

Související