Jednotné předzahrádky, omezení reklamy. Třebíč vydala manuál pro podnikatele v centru města

14. listopad 2021 06:00

Žádné polepené výlohy, křiklavé reklamy, pestrobarevné reklamní slunečníky nebo plastový nábytek. Třebíč chce zasahovat do veřejného prostoru.

Třebíč chce od příštího roku jasně vymezit, co můžou podnikatelé umístit ve veřejném prostoru v historickém centru města. Město teď vydalo obšírný manuál, jak by měly už v příštím roce vypadat v historickém centru předzahrádky a co budou moct podnikatelé vyvěsit na své štíty.

„Já myslím, že to je věc, která není důležitá,“ řekl oslovený starší muž k nápadu třebíčské radnice omezit v centru reklamy a sjednotit vzhled restauračních předzahrádek.

Manuál

Radnice v Třebíči vydala manuál, ve kterém vysvětluje nová pravidla. Další oslovení lidé to kvitují. „Myslím, že to je správně, aby to vypadalo hezky, ty křiklavé reklamy do centra města nepatří.“

Spoluautorem manuálu je architekt Petr Ondráček. „Řešíme označení provozoven, to je ta reklama na fasádách budov, potom řešíme reklamu ve veřejném prostoru. Vysloveně špatně je celoplošné polepy výloh, pak jsou to různé banery pověšené na fasádách.“

Předzahrádky

Svá pravidla mají mít restaurační předzahrádky. Mimo jiné tam neměl být plastový nábytek. „To je ten největší extrém, kterých bychom nechtěli,“ dodal architekt. Radnice s podnikateli dopředu komunikovala. „Už od roku 2016 neplatí za své předzahrádky, aby si mohli spořit peníze na to, že po nich budeme chtít, aby to k něčemu vypadalo,“ dodala mluvčí radnice v Třebíči Irini Martakidisová.

Třebíč hodlá prostřednictvím svého architekta také kontrolovat jednotlivé provozovny. „Pan architekt bude řešit případné náležitosti. Všichni se na něj mohou obrátit pro nějakou konzultaci.“

Regulace reklamy a pravidla pro předzahrádky začne v Třebíči platit v příštím roce.

autoři: Milan Soldán , mik
Spustit audio

Související