I přes každoroční opakování spousta řidičů podcení letní cestování, říká koordinátorka BESIPu
Každý rok se to opakuje. Lidé z BESIPu, státní organizace, která má za úkol dělat osvětu o bezpečnosti na silnicích, mluví o zásadách, jak se vyhnout problémům a nehodám.
Krajskou koordinátorku Veroniku Vošickou pozvala do Dobrého dopoledne Hela Dvořáková.
„Někomu to možná přijde jako záležitosti, které se každoročně opakují. Když se ale podíváme do statistiky dopravních nehod, tam jsou věci, které řidič podcení a jsou to právě ty věci, kterou jsou zmiňovány.“
Teplejší počasí
Říká se, že s teplejším počasím řidiči méně vnímají nebezpečí a nezřídka kdy zanedbají přípravu svého vozidla. „Jsme letně naladěni, silnice je suchá, máme bezpečné vozidlo. Může se ale stát, že situaci podceníme.“
Další věc je psychika řidiče, kterou více či méně ovlivňují uzavírky, objížďky a opravy silnic a také množství jiných automobilů. „Kvůli té pandemii spousta lidí zůstane doma, budou jezdit po krátkých výletech a nebo si vybrali tuzemský pobyt. Provoz bude náročnější.“
Celý rozhovor si poslechněte v přiloženém audiu.
Související
-
Cestovní ruch začíná pomalu ožívat. O letecké zájezdy ale zatím zájem není
Ještě před pár týdny to znělo téměř jako pohádka, nový vládní cestovní semafor ale dovoluje lidem vyrazit na letní dovolenou k moři nebo třeba do evropských hor.
-
Na cestě k moři do Chorvatska vás zdrží „Vídeňský špunt“. Opravují tam mosty
Hranice do jihovýchodní Evropy jsou otevřené a spousta českých turistů vyrazí autem k moři do Chorvatska. Na cestě se můžete zdržet hned ve Vídni.
-
Cestovní pojištění se nově vztahuje i na covid-19
Cestovní agentury, které žijí z provizí zájezdu, mají za sebou kruté jaro. Koronavirus jim doslova přeškrtal všechny plány.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Kdo jste vy? Klára, nebo učitel?
Tereza Kostková, moderátorka ČRo Dvojka
Jak Klára obrátila všechno vzhůru nohama
Knížka režiséra a herce Jakuba Nvoty v překladu Terezy Kostkové předkládá malým i velkým čtenářům dialogy malé Kláry a učitele o světě, který se dá vnímat docela jinak, než jak se píše v učebnicích.