Dnes skončila devítiletá modernizace dálnice D1. Dělníci ale ještě z okolí komunikace neodejdou

2. říjen 2021 06:10
Podcasty, rozhovory, příběhy Další podcasty, rozhovory a příběhy Dálnice D1 (ilustrační foto)

Po devíti letech dnes končí rekonstrukce dálnice D1. Přestavba 160 kilometrů nejstarší a nejdelší dálnice v Česku vyšla na zhruba 24 miliard korun.

I když má být podle Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) provoz plynulý a bez omezení, dělníci z dálnice stále ještě neodejdou.

Rozbít si nápravy…

„Kolikrát v koloně pět hodin. Když jsem jezdil na Prahu, raději přes Hradec než si tady rozbít nápravy,“ popisuje bývalý řidič z povolání Pavel z Opavy jeden z hlavních důvodů, proč se s modernizací dálnice D1 začalo.

V některých úsecích, především na Vysočině, se mezi panely tvořily rozestupy a tím de facto schody. „Teď už to myslím bude dobrý.“

Dokončovací práce

Modernizace dálnice D1 je sice u konce, dělníci ale z okolí dálnice ještě nezmizí. Na mnoha místech jsou velké skládky hlíny a kamení. Dál se musí dokončit některé propustky nebo dosypat ekodukty pro zvěř.

Opravovat se bude také most Šmejkalka u Senohrab blíže k Praze. „Rekonstrukce mostu Šmejkalka na kilometru 24 už v přípravné fázi probíhá. Zásadní práce na spodní stavbě nastanou v roce 2022. Do provozu vstoupíme krátkým omezením na zhruba 600–800 metrů v roce 2023–2024,“ přiblížil mluvčí ŘSD Jan Rýdl.

Příští rok se bude také rozšiřovat dálnice na obchvatu Brna na šest pruhů. Také tam budou dopravní omezení.

autoři: František Jirků , mik
Spustit audio

Související