Dnes skončila devítiletá modernizace dálnice D1. Dělníci ale ještě z okolí komunikace neodejdou
Po devíti letech dnes končí rekonstrukce dálnice D1. Přestavba 160 kilometrů nejstarší a nejdelší dálnice v Česku vyšla na zhruba 24 miliard korun.
I když má být podle Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) provoz plynulý a bez omezení, dělníci z dálnice stále ještě neodejdou.
Rozbít si nápravy…
„Kolikrát v koloně pět hodin. Když jsem jezdil na Prahu, raději přes Hradec než si tady rozbít nápravy,“ popisuje bývalý řidič z povolání Pavel z Opavy jeden z hlavních důvodů, proč se s modernizací dálnice D1 začalo.
V některých úsecích, především na Vysočině, se mezi panely tvořily rozestupy a tím de facto schody. „Teď už to myslím bude dobrý.“
Dokončovací práce
Modernizace dálnice D1 je sice u konce, dělníci ale z okolí dálnice ještě nezmizí. Na mnoha místech jsou velké skládky hlíny a kamení. Dál se musí dokončit některé propustky nebo dosypat ekodukty pro zvěř.
Opravovat se bude také most Šmejkalka u Senohrab blíže k Praze. „Rekonstrukce mostu Šmejkalka na kilometru 24 už v přípravné fázi probíhá. Zásadní práce na spodní stavbě nastanou v roce 2022. Do provozu vstoupíme krátkým omezením na zhruba 600–800 metrů v roce 2023–2024,“ přiblížil mluvčí ŘSD Jan Rýdl.
Příští rok se bude také rozšiřovat dálnice na obchvatu Brna na šest pruhů. Také tam budou dopravní omezení.
Mohlo by vás zajímat
Nejposlouchanější
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Vláda odmítla migrační pakt i emisní povolenky. Rok začne v rozpočtovém provizoriu
-
Turek stále neposlal žádost o schůzku, tvrdí Pavel. ‚Záleží, kdy ji pošle a jestli na to budu mít čas,‘ uvedl
-
Nový ministr vnitra Metnar odvolal členy dozorčí rady České pošty. Kvůli údajným krokům vedení
-
Některé spalovací motory budou smět do prodeje. Evropská komise zmírnila pravidla pro nová auta