Dnes skončila devítiletá modernizace dálnice D1. Dělníci ale ještě z okolí komunikace neodejdou
Po devíti letech dnes končí rekonstrukce dálnice D1. Přestavba 160 kilometrů nejstarší a nejdelší dálnice v Česku vyšla na zhruba 24 miliard korun.
I když má být podle Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) provoz plynulý a bez omezení, dělníci z dálnice stále ještě neodejdou.
Rozbít si nápravy…
„Kolikrát v koloně pět hodin. Když jsem jezdil na Prahu, raději přes Hradec než si tady rozbít nápravy,“ popisuje bývalý řidič z povolání Pavel z Opavy jeden z hlavních důvodů, proč se s modernizací dálnice D1 začalo.
V některých úsecích, především na Vysočině, se mezi panely tvořily rozestupy a tím de facto schody. „Teď už to myslím bude dobrý.“
Dokončovací práce
Modernizace dálnice D1 je sice u konce, dělníci ale z okolí dálnice ještě nezmizí. Na mnoha místech jsou velké skládky hlíny a kamení. Dál se musí dokončit některé propustky nebo dosypat ekodukty pro zvěř.
Opravovat se bude také most Šmejkalka u Senohrab blíže k Praze. „Rekonstrukce mostu Šmejkalka na kilometru 24 už v přípravné fázi probíhá. Zásadní práce na spodní stavbě nastanou v roce 2022. Do provozu vstoupíme krátkým omezením na zhruba 600–800 metrů v roce 2023–2024,“ přiblížil mluvčí ŘSD Jan Rýdl.
Příští rok se bude také rozšiřovat dálnice na obchvatu Brna na šest pruhů. Také tam budou dopravní omezení.
Mohlo by vás zajímat
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Putin sesadil generála, který vedl vojenské přehlídky na Rudém náměstí. Kreml se jimi pyšnil
-
Stabilizace ANO a další růst SPD by do Sněmovny nepustily Stačilo! a Motoristy, ukazuje model NMS
-
Muž vyhrožoval Ficovi se sekerou. Obvinila ho policie a Slováky vyzvala, aby své názory formulovali opatrně
-
Rusko má nárok na sochu Koněva, brání se ambasáda. ‚Nemá,‘ reaguje ministerstvo zahraničí