Adaptační kurz ke zformování školního kolektivu. Zkušenosti mají v jihlavské Scio škole
Některým žákům a studentům ve školách začne naplno výuka až teď, třetí týden v září. První týdny školy jsou totiž adaptačních kurzy.
Na tzv. adaptační kurzy většinou vyráží stmelovat kolektiv hlavně čerství středoškoláci v prvních ročnících. Každoročně odjíždí s žáky na kurz i základní Scio škola v Jihlavě. Prvňáci se tam poznají i se spolužáky o osm let staršími.
Abychom se bavili mezi sebou
„Já myslím, že nejlepší bylo, jak jsme se tu všichni bavili mezi sebou, víceméně, že i ti mladší by se nás nemuseli tolik bát, že máme přece jen takovou autoritu v uvozovkách jako deváťáci,“ popisuje zážitky z adaptačního kurzu studentka Johana.
Několik dní v táboře v Kamenici nad Lipou totiž strávili společně všichni žáci jihlavské Scio školy bez rozdílu navštěvovaného ročníku. Kromě stmelování kolektivu byly na programu i různé aktivity, což ocenil zase student Ondřej: „Mě třeba nejvíc bavily aktivity jako basketbal a další sportovní aktivity, že jsem se seznámil i s lidmi, které jsem neznal.“
Formování kolektivu
Právě navazování a zlepšování vztahů v jiném prostředí následně kolektivu ve škole dost pomáhá. A to nejen studentům, jak potvrzuje průvodce Jan Kumstát: „Určitě to urychlí fáze formování kolektivu. Průvodce má mnoho času si napozorovat, jak to vlastně mezi těmi dětmi funguje a tak je případně i intervenovat, kdyby to náhodou nešlo tím směrem, který by si představoval.“
Vylepšování vztahů mezi dětmi ale nemá podle ředitelky jihlavské Scio školy Radky Matějíčkové dopad pouze na kolektiv. „My vycházíme z toho, že pokud jsou dobře nastavené vztahy a je ve škole bezpečné prostředí, tak to učení pak vypadá úplně jinak. Dítě se raději učí, nebojí se ptát, nebojí chybovat, dokáže si říct o pomoc nejen učiteli, tedy u nás průvodci, ale i kamarádovi.“
Od tohoto týdne už se ale děti vrací do školy, i když své dojmy z kurzu mohou probírat i tam stejně jako navrhovat případná vylepšení pro nadcházející ročníky.
Související
-
Lidé se po pandemii vrací k aktivnímu studiu jazyků. Zájem je spíš o menší školy
Jazykové školy se po covidu snaží vrátit ke svému původnímu režimu výuky. Kvůli pandemii v posledním roce se totiž potýkaly se snížením zájmu o studium.
-
Hmatový trenažér. Děti se zrakovým postižením se v Jihlavě učí rozpoznávat tvary
Přikládání tvarů k sobě i osahávání různých materiálů. V Jihlavě má Speciální pedagogické centrum trenažér na hmatové vnímání.
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Spor o windfall tax. ‚Nemanipulujte, nelžete,‘ říká ekonom Hampl akcionáři ČEZ. Ten chce žalovat stát
-
Dívka trhala borůvky a ztratila se, četníci ji umlátili, vzpomíná vnuk na dědův příběh z tábora v Letech
-
Češi přišli na internetu o 357 milionů. ‚Ten nejslabší díl je klient. Naše systémy se zlepšují,‘ tvrdí bankéři
-
Zpravodajský server agentury ČTK napadli hackeři. Vydal falešné zprávy o atentátu na Pellegriniho