Velké Meziříčí chce zrušit zpoplatnění D1 mezi sjezdy u města

Dálniční most, Velké Meziříčí
Podcasty, rozhovory, příběhy Další podcasty, rozhovory a příběhy Dálniční most, Velké Meziříčí

Velké Meziříčí, které trpí hustou dopravou kvůli sousední dálnici D1, žádá zrušení dálničních poplatků za jízdu mezi sjezdy u města.

Na D1 by podle radnice také měly tabule upozorňovat na zákaz průjezdu přes město pro tranzitní kamiony s hmotností nad 12 tun. Podle ministra dopravy Vladimíra Kremlíka (za ANO) si město může o osazení těchto značek požádat, ale zrušení povinnosti jezdit po D1 s dálniční známkou podle něj v příštím roce není reálné.

Bez známky až v roce 2021

Projekt dopravního značení podle Kremlíka podle dohody připraví město a pošle ministerstvu dopravy. „My bychom bezodkladně místní úpravu vydali,“ řekl. O možnosti povolení jízdy aut po D1 u Velkého Meziříčí bez dálniční známky lze podle Kremlíka diskutovat až pro rok 2021. Mýto podle něj zrušit nelze. Vedení města při dnešní návštěvě slíbil, že při nynějších opravách dálničního mostu provedou stavbaři opatření ke snížení hlučnosti z provozu až o 15 decibelů.

Opravy dálnice

Velké Meziříčí trpí hustou dopravou při haváriích na D1 i při jejích opravách, včetně letošních prací na rozšíření dálničního mostu. Po silnici II/602 vedoucí přes město auta problematické dálniční úseky objíždějí.

Možnost přejet po D1 bez dálniční známky by podle starosty Josefa Komínka (ČSSD) byla pro místní lidi určitou satisfakcí za časté potíže. Pro obyvatele ze sídliště na jedné straně města by se podle starosty také mohla cesta do firem v průmyslové zóně na jeho druhé straně zkrátit po D1 na polovinu.

Zákaz vjezdu do Meziříčí

Tabule informující o zákazu tranzitu pro kamiony přes Velké Meziříčí už podle starosty na dálnici byla v roce 2015. „Teď bychom chtěli, aby se tam na rok vrátila, aby se to zase řidičům trošku obnovilo, že nesmí do tohoto města vjíždět,“ řekl Komínek.

Oprava úseku mezi exity 141 a 146 s mostem Vysočina u Velkého Meziříčí začala zjara, provádí jí firma Metrostav. Cena stavby je podle smlouvy 1,583 miliardy korun bez daně, uvedlo tehdy Ředitelství silnic a dálnic. Pro letošek by podle ministra měly stavební práce skončit do 17. listopadu. Pokračovat budou příští rok.