Světla na přejezdu u Chotěboře při tragické nehodě fungovala, ukázal test

23. duben 2014

Signalizace na železničním přejezdu u Chotěboře, kde se nedávno zabil řidič a zranil jeho malý syn, neselhala. Dnes to potvrdili experti, kteří na místo vypravili drezínu a signalizační zařízení důkladně zkontrolovali. Svědek nehody ale stále tvrdí, že světla v době tragické nehody neblikala. Inspektoři pro to mají vysvětlení.

„Přijížděl jsem od přehrady sem, měl jsem i pootevřené zadní okénko. A když jsem sem přijížděl, došlo ke srážce. Signalizační zařízení nefungovalo,“ popisuje tragickou událost z 24. března svědek Libor Vodička.

S kamarádem zavolali pomoc pro desetiletého chlapce, který zůstal uvězněný ve vraku auta. Sanitka ho s lehčími zraněními převezla do havlíčkobrodské nemocnice. Jeho 37letému otci už lékaři nemohli pomoci.

„Byl jsem v šoku, samozřejmě, protože toto se mi ještě nestalo. Člověk to vidí v televizi, ale když to pak zažije na vlastní kůži, je to něco úplně jiného,“ dodává Vodička.

Začíná ověřovací pokus. Pracovní vlak se právě blíží, signalizační zařízení spustilo.

„Vlak musí do určité doby opustit pásmo za přejezdem. Pokud tak neučiní, přejezd se znovu rozbliká,“ vysvětluje generální inspektor drážní inspekce Roman Šigut, proč svědek slyšel signalizaci ve chvíli, kdy už havarované auto leželo na střeše.

„Svědek opravdu viděl, že přejezd se rozblikal po nehodě, ale to bylo způsobeno správnou funkcí přejezdového zabezpečovacího zařízení,“ vysvětluje.

Poté na místě vyhodnocuje záznam z technologické skříňky. Stejně jako data zaznamenaná při nehodě ukazuje, že zařízení fungovalo. „Záznamy z přejezdového zabezpečovacího zařízení jsou stoprocentně průkazné,“ tvrdí Šigut.

Na Vysočině letos na železničních přejezdech zemřeli dva lidé.

Technologická skříňka u železničního přejezdu u Chotěboře
Spustit audio