Prodavačka ve Stonařově: Chtěli jsme zavřít, nakonec nám ale lidé děkovali. Jsme tu pro ně

3. květen 2020 06:30

Také prodavačky v obchodech musely během nouzového stavu každý den do práce. Denně navíc přišli do kontaktu s lidmi a čelily také mnoha stresovým situacím.

Jak probíhal nouzový stav v menším, rodinném obchodě a co zažívají tamní prodavačky, popisuje Pavlína Lysá ze Stonařova: „Prvně jsme přemýšleli, jestli zavřít, ale bylo vidět, že nás ty lidi tady potřebují, vlastně nám i děkovali, že jsme nezavřeli, a to nám dalo tu sílu v tom pokračovat.“

Frekventovaná silnice

Důvodem k počátečním obavám bylo i to, že koloniál stojí u frekventovaného tahu z Jihlavy na Znojmo. Obchod tedy nenavštěvují jen místní, ale také zahraniční dopravci, kteří městysem projíždějí. 

„Dřív sem jezdilo hodně kamionů takhle z jara na léto, teď chodí víc místních lidí. Takže jsme i díky tomu klidnější.“ 

Dezinfekce

Tak jako tak se tu o to víc dbá na hygienu. I to je práce prodavačky. „Dezinfikujeme košíky po dvou hodinách. Vlastně i pulty a prostor. Všechno se furt mydlí,“ dodala.  

Za náročnou Pavlína Lysá označuje také práci s rouškou a v rukavicích, které se musí neustále měnit. Současně dodává, že se změnily také návyky nakupujících, kteří navštěvují obchod tak často jako v minulosti. „Místo, aby si přišli pro půl chleba a pět rohlíků, tak si přijdou pro chleba a deset rohlíků.“

Méně zákazníků ale nechodí a prodavačka je tak v permanenci prakticky stejně, jako před vyhlášením nouzového stavu. A ocenit to pochvalnými slovy podle ní umí i sami zákazníci. 

autoři: Patrik Salát , mik
Spustit audio

Související