Podpora veřejnosti mě několikrát dojala k slzám, říká zdravotní sestra z jihlavské nemocnice

26. duben 2020 06:10

Vrchní sestra z jihlavského urgentu Hana Hladíková pracuje ve zdravotnictví 30 let. S podobnou situací, jakou vyvolala epidemie koronaviru, se ale ještě nesetkala.

Ačkoliv se rychle povedlo udělat různá opatření, která nyní v jihlavské nemocnici fungují, na počátku epidemie byla situace pro zdravotníky v mnoha ohledech složitá. Nemocnice sice podle pandemického plánu byla rozdělaná na zóny, aby ochránila ostatní pacienty a zdravotníky, v praxi to ale nebylo tak jasné. „Ten plán nemyslel úplně na všechno.“

24hodinobé služby

Vrchní sestra musela na začátku krizové situace vytvořit takové podmínky, aby její sestry, které jsou v první linii, mohly bezpečně plnit své úkoly. „Rozdělila jsem to na 24hodinové služby tak, aby se mohly střídat v těch ochranných oděvech.“

„Pomůcek bylo ze začátku hodně málo. Přerozdělili jsme si zásoby z operačních sálů, byly firmy, které nám daly respirátory, získali jsme malířské overaly.“

Roušky

Nepomohly jen firmy, ale i veřejnost. Do nemocnice chodily balíky s rouškami, jiné přinesli lidé sami. „Byla to obrovská vlna. Měl jsem několikrát slzy v očích a nestydím se za to. S takovou vlnou podpory jsem se za svůj život ještě nesetkala.“

Ač jihlavská nemocnice zatím nemá žádného pacienta s covid-19, personál musí podle vrchní sestry urgentního příjmu Hany Hladíkové zůstat obezřetný. Také pacienti by měli mít pro zdravotníky pochopení.

autoři: Patrik Salát , mik
Spustit audio

Související